Specjalizacje, Kategorie, Działy

Pacjenci ocenili Instytut Reumatologii

Udostępnij:
Działy: Varia Aktualności
Instytut Reumatologii kolejny raz zrealizował wśród pacjentów badanie kwestionariuszowe dotyczące jakości świadczonych usług. Udział w nim wzięło 198 osób hospitalizowanych w szpitalu. Ogólna ocena Instytutu wyniosła 4,31. Co oceniono najlepiej, a co najgorzej?
Pacjenci wypełniali kwestionariusz złożony z 20 pytań m.in. na temat: dostępności pielęgniarki w razie potrzeby, zachowania intymności podczas wykonywania czynności pielęgnacyjnych i zabiegów, uprzejmości i życzliwości pielęgniarek, dostępności lekarza w razie uzyskania dodatkowych informacji, zainteresowania stanem zdrowia, uprzejmości i życzliwości lekarzy, ogólnych warunków pobytu, jakości oferowanych posiłków, czystości i porządku sal chorych czy czasu oczekiwania w wyznaczonym dniu na przyjęcie do kliniki.
Na każdym z wymiarów stawiane były oceny w zakresie od 1 do 5, gdzie 1 oznaczało ocenę bardzo złą, a 5 bardzo dobrą. Badanie miało charakter anonimowy.
Ogólna ocena Instytutu przez pacjentów wyniosła 4,31. Najwyższe oceny otrzymał szpital za pracę zespołu pielęgniarskiego – średnia 4,54. Bardzo dobrze odbierana była praca lekarzy (średnia 4,48) oraz punktu przyjęć (średnia 4,34). Gorzej był postrzegany sam pobyt w Instytucie (średnia 4,12). Najgorzej wypadła jakość oferowanych posiłków (średnia 3,5).
Wyniki badania satysfakcji pacjentów oceniane były w drugiej połowie 2014 r.
 
Patronat naukowy portalu
prof. dr hab. Piotr Wiland – kierownik Katedry i Kliniki Reumatologii i Chorób Wewnętrznych Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu
 
© 2024 Termedia Sp. z o.o. All rights reserved.
Developed by Bentus.