Dziecięcy Telefon Zaufania RPD - statystyki w lipcu
Lipiec był kolejnym miesiącem intensywnej pracy Dziecięcego Telefonu Zaufania Rzecznika Praw Dziecka. Szczególnie dużo było interwencji ratujących życie i zdrowie.
Ze statystyk Dziecięcego Telefonu Zaufania (DTZ) Rzeczniczki Praw Dziecka wynika, że lipiec był miesiącem, w którym eksperci przeprowadzili aż 2764 rozmowy telefoniczne, 2423 czaty oraz 155 interwencji ratujących życie i zdrowie.
Dziecięcy Telefon Zaufania Rzeczniczki Praw Dziecka - 800 12 12 12 jest czynny 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. To miejsce, gdzie i dziecko, i nastolatek mogą czuć się bezpiecznie i mówić bez obawy o ocenę. W ramach Dziecięcego Telefonu Zaufania działa też czat, który nie wymaga logowania i nie trzeba instalować żadnej aplikacji - przypomina RPD na swojej stronie.
Z czym dzwonią dzieci?
Większość zgłoszeń napływa w godzinach wieczornych i nocnych. Eksperci Dziecięcego Telefonu Zaufania wskazują, że najczęściej poruszane w rozmowach tematy dotyczyły problemów w relacjach rówieśniczych i internetowych, konfliktów z rodzicami, samotności oraz rozstania.
- Wakacje i brak szkoły często pogłębiają trudności młodych ludzi. Bez możliwości rozmowy z rówieśnikami, nauczycielami czy pedagogami, dzieci i nastolatki pozostają osamotnieni ze swoimi problemami. Brak zainteresowania ze strony rodziców dodatkowo komplikuje sytuację - tlumaczy RPD.
Rzeczniczka Praw Dziecka apeluje, aby w trudnych chwilach nie pozostawać samemu. - Dziecięcy Telefon Zaufania jest tu, aby wysłuchać, zrozumieć i udzielić profesjonalnej pomocy każdemu potrzebującemu dziecku - zaznacza RPD.