Patryk Rydzyk
Gilead – firma powinna się kierować rozumem i sercem
Autor: Iwona Kazimierska
Data: 31.01.2023
Tagi: | Lider Roku 2022 w Ochronie Zdrowia, Sukces Roku w Ochronie Zdrowia, Gilead Sciences, Paweł Mierzejewski, Małgorzata Michalak |
Tytuł Lidera Roku 2022 w Ochronie Zdrowia za działalność edukacyjną otrzymała firma Gilead Sciences Poland sp. z o.o. Podczas uroczystej gali w Zamku Królewskim statuetkę odebrał Paweł Mierzejewski, dyrektor ds. relacji zewnętrznych, refundacji i cen.
– Gilead Sciences to innowacyjna firma biotechnologiczna, która w ciągu 35 lat istnienia opracowała i udostępniła chorym na całym świecie kilkadziesiąt przełomowych terapii, zmieniając w ten sposób życie osób zakażonych HIV, wirusowym zapaleniem wątroby typu B i C, chorujących na nowotwory hematoonkologiczne i guzy lite, a w czasach pandemii COVID-19 również osób zakażonych SARS-CoV-2 – mówiła podczas laudacji Małgorzata Michalak, dyrektor ds. rozwoju wydawnictwa Termedia.
Przez ten czas firma osiągnęła znaczący poziom wiedzy na temat przeciwdziałania i leczenia chorób zakaźnych i za cel stawia sobie dzielenie się tą wiedzą ze wszystkimi, którzy jej potrzebują. Gilead corocznie prowadzi samodzielnie lub we współudziale z innymi podmiotami dziesiątki kampanii mających na celu podniesienie świadomości Polaków na temat zagrożeń zdrowotnych. Motywem przewodnim od lat jest edukacja związana z zakażeniami, m.in. HIV. – Jednego roku bardziej stawiamy na walkę ze stygmatyzacją i wykluczeniem, w kolejnym na profilaktykę, a kiedy indziej na szeroko pojęty dobrostan osób zakażonych, ich integrację i dostęp do benefitów społecznych, na poziomie równym z pozostałą częścią społeczeństwa. Epidemia HIV ewoluuje, zmieniają się potrzeby samych zakażonych, jednak pewne sprawy pozostają niezmienne – stwierdził dyr. Paweł Mierzejewski.
– Liderzy Gilead Sciences, pytani o sposób na sukces, odpowiedzieli, że firma, żeby była dobrze zarządzana, powinna kierować się rozumem i sercem. To chyba oddaje główny sens wszystkiego, co robią – oceniła dyr. Małgorzata Michalak.
– Prowadząc działania edukacyjne, mieliśmy okazję poznać wielu wspaniałych ludzi, ekspertów klinicznych, przedstawicieli organizacji pozarządowych i pacjenckich, bez których nasza działalność edukacyjna nie miałaby szansy się odbyć. To grono wielkich ludzi, których czasami mogę już nazywać swoimi przyjaciółmi. Chcę im powiedzieć: To jest wasza nagroda, tak samo jak nasza – powiedział podczas gali dyr. Mierzejewski.
Przez ten czas firma osiągnęła znaczący poziom wiedzy na temat przeciwdziałania i leczenia chorób zakaźnych i za cel stawia sobie dzielenie się tą wiedzą ze wszystkimi, którzy jej potrzebują. Gilead corocznie prowadzi samodzielnie lub we współudziale z innymi podmiotami dziesiątki kampanii mających na celu podniesienie świadomości Polaków na temat zagrożeń zdrowotnych. Motywem przewodnim od lat jest edukacja związana z zakażeniami, m.in. HIV. – Jednego roku bardziej stawiamy na walkę ze stygmatyzacją i wykluczeniem, w kolejnym na profilaktykę, a kiedy indziej na szeroko pojęty dobrostan osób zakażonych, ich integrację i dostęp do benefitów społecznych, na poziomie równym z pozostałą częścią społeczeństwa. Epidemia HIV ewoluuje, zmieniają się potrzeby samych zakażonych, jednak pewne sprawy pozostają niezmienne – stwierdził dyr. Paweł Mierzejewski.
– Liderzy Gilead Sciences, pytani o sposób na sukces, odpowiedzieli, że firma, żeby była dobrze zarządzana, powinna kierować się rozumem i sercem. To chyba oddaje główny sens wszystkiego, co robią – oceniła dyr. Małgorzata Michalak.
– Prowadząc działania edukacyjne, mieliśmy okazję poznać wielu wspaniałych ludzi, ekspertów klinicznych, przedstawicieli organizacji pozarządowych i pacjenckich, bez których nasza działalność edukacyjna nie miałaby szansy się odbyć. To grono wielkich ludzi, których czasami mogę już nazywać swoimi przyjaciółmi. Chcę im powiedzieć: To jest wasza nagroda, tak samo jak nasza – powiedział podczas gali dyr. Mierzejewski.