123RF

Przerwa w logowaniu przez profil zaufany do usług e-zdrowia

Udostępnij:
Od piątku 19 stycznia (od 20.00) do soboty 20 stycznia (do 16.00) profil zaufany będzie niedostępny w związku z pracami serwisowymi Centralnego Ośrodka Informatyki, podległego Ministerstwu Cyfryzacji.
Są alternatywy
Jak informuje Centrum e-Zdrowia, przez 20 godzin nie będzie można się logować za pomocą profilu zaufanego do e-usług systemu e-zdrowia udostępnianych przez Centrum e-Zdrowia (m.in. IKP), a także wykorzystać profilu zaufanego do podpisywania dokumentów (np. e-recept). W tym czasie możliwe będzie logowanie do systemów przez mojeID w banku, za pomocą e-dowodu oraz aplikacji mobilnej mObywatel.

Jak wyjaśnia Centrum e-Zdrowia, pacjenci bez przeszkód będą mogli także korzystać z aplikacji mobilnej mojeIKP, o ile wcześniej ją aktywowali.

– Jeśli pacjent ma za sobą pierwsze logowanie, to do niego wykorzystuje wcześniej nadany kod PIN. Jeśli logowanie do aplikacji w trakcie prac serwisowych profilu zaufanego odbywa się po raz pierwszy, to należy potwierdzić swoją tożsamość. Zrobisz to przez aplikację mObywatel lub e-dowód – wytłumaczyło CeZ.

Lekarze nadal mogą podpisywać dokumenty certyfikatem ZUS (e-ZLA). W przypadku braku dostępu do systemu e-zdrowie (P1) lekarz może wystawić dokument w wersji papierowej.

 
© 2024 Termedia Sp. z o.o. All rights reserved.
Developed by Bentus.