en ENGLISH
eISSN: 2299-8284
ISSN: 1233-9989
Nursing Problems / Problemy Pielęgniarstwa
Bieżący numer Archiwum Artykuły zaakceptowane O czasopiśmie Rada naukowa Recenzenci Bazy indeksacyjne Prenumerata Kontakt Zasady publikacji prac
Panel Redakcyjny
Zgłaszanie i recenzowanie prac online
2-3/2007
vol. 15
 
Poleć ten artykuł:
Udostępnij:
streszczenie artykułu:
Artykuł oryginalny

Analiza czynników wpływających na zadowolenie z wykonywanej pracy w grupie zawodowej pielęgniarek. Badanie wstępne

Danuta Kunecka
1
,
Magdalena Kamińska
,
Beata Karakiewicz

  1. Samodzielna Pracownia Pielęgniarstwa Rodzinnego, Pomorska Akademia Medyczna w Szczecinie
Data publikacji online: 2007/05/10
Pełna treść artykułu Pobierz cytowanie
 
Wstęp. "Zadowolenie jest chwilowym uczuciem satysfakcji (...). Jest to tłumione uczucie polegające
na uzyskaniu dobrego wyniku w życiowych sprawach, nie najwyższego, jednak satysfakcjonującego" [1].
Zadowolenie pracownika wynika z czysto subiektywnej oceny oraz sposobu postrzegania otoczenia,
w jakim pracuje.

Cel pracy. Celem podjętych badań była ocena sprawności zastosowanego narzędzia badawczego
oraz analiza czynników wpływających na zadowolenie z wykonywanej pracy w grupie studiujących
pielęgniarek.

Materiał i metody. Badania przeprowadzono metodą sondażu diagnostycznego z użyciem kwestionariusza
ankiety w grupie 38 pielęgniarek. Stanowiły badanie wstępne.

Wyniki i wnioski. Narzędzie badawcze uznano za odpowiednie do użycia w badaniach właściwych.
Ponadto uzyskane wyniki pokazały, jakie czynniki w badanej grupie mają istotny wpływ na uczucie
dużego zadowolenia, zadowolenia bądź niezadowolenia z wykonywanej pracy. Na zadowolenie
z wykonywanej pracy w badanej grupie największy wpływ mają: treść pracy oraz dobre stosunki
z kolegami. Natomiast na niezadowolenie z wykonywanej pracy w badanej grupie największy wpływ
mają świadczenia pozapłacowe.
słowa kluczowe:

zadowolenie; satysfakcja; satysfakcja z pracy

© 2024 Termedia Sp. z o.o.
Developed by Bentus.