en ENGLISH
eISSN: 2299-8284
ISSN: 1233-9989
Nursing Problems / Problemy Pielęgniarstwa
Bieżący numer Archiwum Artykuły zaakceptowane O czasopiśmie Rada naukowa Recenzenci Bazy indeksacyjne Prenumerata Kontakt Zasady publikacji prac
Panel Redakcyjny
Zgłaszanie i recenzowanie prac online
1-2/2008
vol. 16
 
Poleć ten artykuł:
Udostępnij:
streszczenie artykułu:
Artykuł oryginalny

Analiza poziomu wiedzy studentów pielęgniarstwa w zakresie historii zawodu

Piotr Goworek
1
,
Małgorzata Durka
,
Piotr Kornecki
,
Łukasz Czyżewski
,
Olga Jastrzębska
,
Iwona Kalata
,
Ewa Borowiak

  1. Wydział Nauki o Zdrowiu Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego
Data publikacji online: 2008/02/11
Pełna treść artykułu Pobierz cytowanie
 
Wstęp. Znajomość historii przyszłej profesji jest bardzo ważnym elementem, niezbędnym we
właściwym wyborze drogi zawodowej. Na Warszawskim Uniwersytecie Medycznym o przeszłości,
zasłużonych pielęgniarkach i bohaterkach w swoim zawodzie studenci uczą się podczas zajęć
„podstawy pielęgniarstwa”.

Cel pracy. Celem pracy była ocena wiedzy studentów z historii swojego przyszłego zawodu.

Materiał i metody. Zbadano 400 studentów I, II i III roku studiów pierwszego stopnia kierunku
pielęgniarstwo Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. Wykorzystano autorski kwestionariusz
ankiety, który zawierał 10 pytań zamkniętych. Badanie wykonano między październikiem a grudniem
2007 roku.

Wyniki i wnioski. Analiza uzyskanych danych pokazała, że wiedza respondentów z historii pielęgniarstwa
jest niska. Przeciętna ilość prawidłowych odpowiedzi to niewiele ponad 50%. Weryfikacja
otrzymanych danych pozwoliła wywnioskować, że ilość godzin dydaktycznych poświęconych
na naukę historii zawodu jest niewystarczająca. Zainteresowanie młodzieży tym tematem wymaga
zaangażowania nauczycieli zajmujących się przede wszystkim historią, z organizacji takich jak Polskie
Towarzystwo Pielęgniarskie.
słowa kluczowe:

historia; pielęgniarstwo; student

© 2024 Termedia Sp. z o.o.
Developed by Bentus.