Bieżący numer
Archiwum
Artykuły zaakceptowane
O czasopiśmie
Rada naukowa
Recenzenci
Bazy indeksacyjne
Prenumerata
Kontakt
Zasady publikacji prac
Panel Redakcyjny
Zgłaszanie i recenzowanie prac online
|
2/2017
vol. 25 streszczenie artykułu:
Artykuł oryginalny
Elektroniczny rekord pacjenta w opinii pielęgniarek. Implikacje do dydaktyki — wykorzystanie narzędzi IT w nauczaniu klasyfikacji ICNP®
Dorota Kilańska
Data publikacji online: 2017/08/11
Pełna treść artykułu
Pobierz cytowanie
ENW EndNote
BIB JabRef, Mendeley
RIS Papers, Reference Manager, RefWorks, Zotero
AMA
APA
Chicago
Harvard
MLA
Vancouver
Wdrożenie elektronicznego rekordu pacjenta do praktyki pielęgniarskiej jest wyzwaniem dla polskiego pielęgniarstwa. Podejmowane działania nie są powszechnie znane i jak pokazują badania wymagają większego zaangażowania w budowanie wiedzy dotyczącej wykorzystania dokumentacji elektronicznej w praktyce. Wiedza ta może być dostarczana podczas szkoleń podyplomowych, ale kluczowym zagadnieniem jest przygotowanie pielęgniarek już podczas kształcenia przeddyplomowego. Takie podejście wymaga wykorzystania w praktyce narzędzi informatycznych ułatwiających nauczanie. Aplikację do dokumentowania zdarzeń medycznych, która może wspomóc nauczanie, stworzono na Uniwersytecie Medycznym w Łodzi. Dzięki aplikacji można uczyć pielęgniarki przygotowywania procesu pielęgnowania i prowadzenia planów opieki, a tym samym pokazać znaczenie elektronicznego rekordu pacjenta w dokumentowaniu praktyki pielęgniarskiej. słowa kluczowe:
elektroniczny rekord pacjenta; klasyfikacja; proces pielęgnowania; plan opieki pielęgniarskiej |