ISSN: 000-1323
Problemy Lekarskie/Medical Problems
Bieżący numer Archiwum O czasopiśmie Bazy indeksacyjne Kontakt Zasady publikacji prac
3/2006
 
Poleć ten artykuł:
Udostępnij:
streszczenie artykułu:

Ocena satysfakcji pacjenta dializowanego jako wykładnik jakości opieki długoterminowej świadczonej w praktyce lekarza rodzinnego

Donata Kurpas
,
Bartosz J Sapilak
,
Andrzej F. Steciwko

Problemy Lekarskie 2006; 45, 3: 99–100
Data publikacji online: 2006/09/26
Pełna treść artykułu Pobierz cytowanie
 
Prawidłowe zaplanowanie i krytyczna analiza systemu opieki zdrowotnej, a więc organizacja właściwie funkcjonujących placówek opieki zdrowotnej, przy wykorzystaniu uznawanych standardów, jasnym określeniu oczekiwań i ocenie stopnia ich spełniania, gwarantuje osiągnięcie zamierzonego celu, jakim jest prawidłowa i pełna opieka nad chorym, rodziną oraz społecznością nie tylko pod względem klinicznym, ale też socjalnym i psychologicznym. Satysfakcja pacjentów jest coraz częściej rozważana jako jeden z ważniejszych czynników w pomiarze jakości opieki zdrowotnej. Problem satysfakcji pacjentów lekarzy rodzinnych jest dobrze znany badaczom europejskim.

A proper planning and an critical analysis of a health care system, thus organisation of proper functioning health care centers, in the presence of recognized standards, clear defined expectations and an assessment of extents of fulfillment, guarantee an accomplishment of an intended aim, which is the correct and complete care for patient, family and community not only with clinical, but also social and psychological respect. The patient satisfaction is increasingly considered to be one of the most important factors in the measurement of quality of medical care. The importance of GP patients’ satisfaction problem is well known to European researchers.
słowa kluczowe:

satysfakcja pacjenta, lekarz rodzinny, opieka podstawowa, jakość opieki

© 2024 Termedia Sp. z o.o.
Developed by Bentus.