en ENGLISH
eISSN: 2299-8284
ISSN: 1233-9989
Nursing Problems / Problemy Pielęgniarstwa
Bieżący numer Archiwum Artykuły zaakceptowane O czasopiśmie Rada naukowa Recenzenci Bazy indeksacyjne Prenumerata Kontakt Zasady publikacji prac
Panel Redakcyjny
Zgłaszanie i recenzowanie prac online
1-2/2008
vol. 16
 
Poleć ten artykuł:
Udostępnij:
streszczenie artykułu:
Artykuł oryginalny

Poziom wiedzy nauczycieli na temat padaczki w szkołach integracyjnych

Zbigniew Tokarski
1
,
Małgorzata Wojciechowska

  1. Zakład Pielęgniarstwa Klinicznego Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi
Data publikacji online: 2008/02/11
Pełna treść artykułu Pobierz cytowanie
 
Wstęp. Szkoła to instytucja oświatowo-wychowawcza, która zajmuje się kształceniem
i wychowywaniem dzieci oraz młodzieży stosownie do przyjętych w danym społeczeństwie celów i
zadań oraz koncepcji oświatowo-wychowawczych i programów. Ważne jest, aby każdy nauczyciel,
nie tylko wychowawca, znał jednostki chorobowe dzieci, których naucza. Padaczka nie jest często
występującym schorzeniem, niemniej jednak mimo dobrego leczenia nadal jest u dzieci przyczyną
wielu problemów.

Cel pracy. Celem pracy była ocena poziomu wiedzy nauczycieli na temat padaczki jako jednostki
chorobowej oraz jej występowania u dzieci, których nauczają.

Materiał i metody. Badania przeprowadzono wśród nauczycieli szkół integracyjnych w Łodzi, między
styczniem a lutym 2008 roku. Badania przeprowadzono za pomocą autorskiego kwestionariusza ankiety.
Udział wzięło 74 nauczycieli, w przedziale wiekowym 25-60 lat.

Wyniki i wnioski. Wiedza nauczycieli nauczających w klasach integracyjnych na temat objawów padaczki
jest dobra, jednak mała grupa nauczycieli pogłębia swoją wiedzę na powyższy temat. Ponad
70% badanych zna występujące u dzieci choroby dzięki wiadomościom zebranym od rodziców podczas
pierwszego zebrania.
słowa kluczowe:

padaczka; szkoła; nauczyciel

© 2024 Termedia Sp. z o.o.
Developed by Bentus.