en ENGLISH
eISSN: 2299-8284
ISSN: 1233-9989
Nursing Problems / Problemy Pielęgniarstwa
Bieżący numer Archiwum Artykuły zaakceptowane O czasopiśmie Rada naukowa Recenzenci Bazy indeksacyjne Prenumerata Kontakt Zasady publikacji prac
Panel Redakcyjny
Zgłaszanie i recenzowanie prac online
2-3/2007
vol. 15
 
Poleć ten artykuł:
Udostępnij:
streszczenie artykułu:
Artykuł oryginalny

Problem przemocy w szkole w aglomeracji miejskiej w relacjach uczeń-nauczyciel-uczeń

Teresa Grzywna
1
,
Wioletta Waksmańska
,
Renata Łukasik

  1. ATH Wydział Nauk o Zdrowiu w Bielsko-Białej
Data publikacji online: 2007/05/10
Pełna treść artykułu Pobierz cytowanie
 
Przemoc w szkole jest zjawiskiem coraz powszechniej obserwowanym. Nagminne stało się obrzucanie
wyzwiskami, a tego rodzaju zachowania są zwykle tolerowane i nie postrzega się ich jako agresywnych.
Celem pracy była próba analizy zjawiska przemocy w szkole ze szczególnym uwzględnieniem wzajemnych
relacji uczniów wobec siebie oraz wpływu nauczycieli na agresję wśród uczniów. Analizę przeprowadzono
na podstawie anonimowych kwestionariuszy ankiet, którymi objęto dzieci w wieku
10-18 lat. Na podstawie analizy stwierdzono, że przemoc w szkole w większym stopniu jest obserwowana
w relacjach pomiędzy uczniami niż nauczycielami a uczniami. Uczniowie najczęściej wzajemnie
się wyzywają, popychają, biją oraz stosują wobec siebie groźby. Każdy przejaw przemocy zgłoszony
nauczycielowi wyzwala adekwatną reakcję z jego strony.
słowa kluczowe:

uczeń; nauczyciel; szkoła; przemoc

© 2024 Termedia Sp. z o.o.
Developed by Bentus.