en ENGLISH
eISSN: 2299-8284
ISSN: 1233-9989
Nursing Problems / Problemy Pielęgniarstwa
Bieżący numer Archiwum Artykuły zaakceptowane O czasopiśmie Rada naukowa Recenzenci Bazy indeksacyjne Prenumerata Kontakt Zasady publikacji prac
Panel Redakcyjny
Zgłaszanie i recenzowanie prac online
3/2008
vol. 16
 
Poleć ten artykuł:
Udostępnij:
streszczenie artykułu:
Artykuł oryginalny

Wybrane elementy kształcenia praktycznego w opinii studentów pielęgniarstwa

Lilla Walas
1
,
Wiesław Fidecki
,
Iwona Adamska-Kuźmicka
,
Agnieszka Sadurska
,
Mariusz Wysokiński
,
Marta Czekirda

  1. Katedra Rozwoju Pielęgniarstwa, Wydział Pielęgniarstwa i Nauk o Zdrowiu Uniwersytetu Medycznego w Lublinie
Data publikacji online: 2008/05/05
Pełna treść artykułu Pobierz cytowanie
 

Wstęp. Umożliwienie studentom wyrażenia swych sądów dotyczących zadowolenia z kształcenia
zawodowego jest jednym z ważnych elementów oceny procesu kształcenia dokonywanym przez nauczycieli.
Stanowi to istotny element monitorowania jakości kształcenia.

Cel pracy. Poznanie opinii studentów studiów I stopnia na kierunku pielęgniarstwo, dotyczących realizacji
pierwszych zajęć praktycznych w warunkach szpitalnych.

Materiał i metody. W badaniach wykorzystano autorski kwestionariusz ankiety. Wyniki badań poddano
analizie statystycznej z wykorzystaniem testu chi-kwadrat.

Wyniki i wnioski. Stwierdzono, że poziom zadowolenia studentów z realizacji procesu kształcenia
zawodowego w ramach zajęć praktycznych z podstaw pielęgniarstwa utrzymuje się na poziomie średnim.
Pierwsze zajęcia praktyczne dały studentom pielęgniarstwa w większości możliwość pozytywnej
weryfikacji decyzji o wyborze zawodu.


Introduction. One of the major elements of marking educational process held by teachers is enabling
students to express their opinions about the satisfaction with education. It is an essential part of supervising
the quality of education.

Aim. The main aim of the pilot study was learning about opinions held by students of 1st degree studies
with the reference to realization of first classes conducted in hospital condition.

Material and methods. Author’s original opinion pool was used. The results were employed statistical
analysis of the data, using c2 test.

Conclusions and results. It was discovered that the level of students’ satisfaction with the reference to
realization of first classes conducted in hospital condition is average. First classes enable most of the
students to verify their decision about occupation choice.
słowa kluczowe:

kształcenie pielęgniarek; jakość kształcenia

© 2024 Termedia Sp. z o.o.
Developed by Bentus.