en ENGLISH
eISSN: 2299-8284
ISSN: 1233-9989
Nursing Problems / Problemy Pielęgniarstwa
Bieżący numer Archiwum Artykuły zaakceptowane O czasopiśmie Rada naukowa Recenzenci Bazy indeksacyjne Prenumerata Kontakt Zasady publikacji prac
Panel Redakcyjny
Zgłaszanie i recenzowanie prac online
4/2008
vol. 16
 
Poleć ten artykuł:
Udostępnij:
streszczenie artykułu:
Artykuł przeglądowy

Wymagania stawiane nauczycielom zawodu pielęgniarstwa - przeszłość, teraźniejszość, przyszłość

Małgorzata Marć
1
,
Monika Binkowska-Bury
,
Beata Penar-Zadarko

  1. Instytut Pielęgniarstwa i Położnictwa, Wydział Medyczny Uniwersytetu Rzeszowskiego w Rzeszowie
Data publikacji online: 2008/10/17
Pełna treść artykułu Pobierz cytowanie
 
Zawód pielęgniarki wynika z troski o drugiego człowieka potrzebującego pomocy. Na przestrzeni lat
zmieniał się system przygotowania do zawodu pielęgniarki, a także rola nauczyciela zawodu pielęgniarstwa.
Celem pracy jest ukazanie wymagań stawianych nauczycielom pielęgniarstwa w zmieniającym
się modelu kształcenia pielęgniarek. Przedmiotem analizy są regulacje prawne odnoszące się do
standardów kształcenia praktycznego, w szczególności dotyczące kadry prowadzącej kształcenie.
Pociąga to za sobą konieczność zmiany roli nauczyciela, którego funkcja polegać ma na wspieraniu,
inspirowaniu w procesie rozwiązywania problemów.

The roots of nursery are very closely connected with a care of the sick. The system of nursing education
and part professional nursing teacher. Has changed a lot since time.

The aim of the study is to present challenges in the face of profession nursing’s teacher in variable
model of nurse educating. The subject of analysis are legal regulations to standards of practical training,
in particular the ones concerning the teaching body. It implies the necessity of change of teacher’s
function - he should support and inspire in process of solving problems.
słowa kluczowe:

zawód pielęgniarki; rola nauczyciela; kształcenie; uwarunkowania roli nauczyciela

© 2024 Termedia Sp. z o.o.
Developed by Bentus.