Zdaniem pacjentów POZ jest kiepska
Redaktor: Bartłomiej Leśniewski
Data: 29.03.2017
Źródło: BL, RMF FM
Ponad połowa pacjentów uważa, że - w przypadku choroby - ich przychodnia nie zapewni im pełnego poczucia bezpieczeństwa. To alarmujące wyniki badań Naczelnej Izby Lekarskiej, Naczelnej Izby Aptekarskiej, Naczelnej Izby Pielęgniarek i Położnych i Fundacji "My, Pacjenci" w ramach projektu "Razem dla zdrowia".
- W badaniach udział wzięło ponad pół tysiąca pacjentów. Czterech na dziesięciu respondentów wskazuje na częste trudności w korzystaniu z POZ, przy czym 19 proc. twierdzi, że doświadcza ich za każdym razem lub bardzo często – podaje RMF.
Najczęściej wskazywanym problemem jest trudny dostęp do Podstawowej Opieki Zdrowotnej. Aż 61 proc. ankietowanych wskazuje na odległe terminy wizyt, 44 proc. - na długi czas oczekiwania pod gabinetem, a 43 proc. - na trudności w zapisaniu się na wizytę.
- Pacjenci wskazują na istnienie problemu komunikacji z poradnią lub lekarzem POZ w przypadku wystąpienia pilnej potrzeby pomocy lub konsultacji – podaje RMF. Ponad 30 proc. pacjentów takiej możliwości nie ma, co rzutuje na ich poczucie bezpieczeństwa zdrowotnego.
Najczęściej wskazywanym problemem jest trudny dostęp do Podstawowej Opieki Zdrowotnej. Aż 61 proc. ankietowanych wskazuje na odległe terminy wizyt, 44 proc. - na długi czas oczekiwania pod gabinetem, a 43 proc. - na trudności w zapisaniu się na wizytę.
- Pacjenci wskazują na istnienie problemu komunikacji z poradnią lub lekarzem POZ w przypadku wystąpienia pilnej potrzeby pomocy lub konsultacji – podaje RMF. Ponad 30 proc. pacjentów takiej możliwości nie ma, co rzutuje na ich poczucie bezpieczeństwa zdrowotnego.