Bayer: Przejęcie segmentu OTC Merck

Udostępnij:
Koncern Bayer dokonał przejęcia segmentu Consumer Care amerykańskiej grupy farmaceutycznej Merck. Transakcja została sfinalizowana na szczeblu globalnym 1 października 2014 r. po uzyskaniu wymaganych zatwierdzeń ze strony urzędu antymonopolowego.
– To przejęcie stanowi kamień milowy dla koncernu Bayer. Mamy zamiar kontynuować umacnianie naszej pozycji w atrakcyjnym segmencie leków dostępnych bez recepty zarówno poprzez rozwój działalności własnej, jak i poprzez przejęcia w ramach tej samej branży – wyjaśnia prezes zarządu Bayer, dr Marijn Dekkers.

Wartość transakcji określono na 14,2 mld dolarów, pomniejszoną o pewne zatrzymane kwoty warunkowe, które będą należne po uzyskaniu zezwoleń władz antymonopolowych w Meksyku i Republice Korei. Integracja przejętej części przedsiębiorstwa została zainicjowana pomyślnie. Kierownictwo nad połączonym segmentem Consumer Care obejmie Erica Mann, członek komitetu wykonawczego spółki Bayer HealthCare, która już wcześniej była odpowiedzialna za dział Consumer Care.

Przejęcie zapewni koncernowi Bayer drugą na świecie pozycję na rynku leków dostępnych bez recepty. Zostało sfinansowane z kredytu pomostowego, którego część została już spłacona za pomocą dwóch obligacji hybrydowych na kwotę 3,25 mld euro. Koncern Bayer planuje wyemitowanie dwóch dodatkowych obligacji w celu pozyskaniu dalszych funduszy na rynku kapitałowym.

Około 2 tys. pracowników firmy Merck & Co., Inc. i 8,8 tys. pracowników koncernu Bayer będzie współtworzyć nowy segment Consumer Care w ramach koncernu Bayer. Proces integracji rozpocznie się od wyznaczenia osób na stanowiska należące do dwóch najwyższych szczebli kierowniczych. Oczekuje się, że skład trzeciego szczebla kierowniczego zostanie ustalony na jesieni 2014.
 
© 2024 Termedia Sp. z o.o. All rights reserved.
Developed by Bentus.