Coraz więcej na reklamy farmaceutyków w prasie i radiu
Redaktor: Krystian Lurka
Data: 13.11.2015
Źródło: KL, Wirtualnemedia.pl
Tagi: | farmacja, reklama, finanse, Aflofarm Farmacja Polska, Olimp Laboratories, USP Zdrowie, Apap, Therm Line, Zdrovit |
Wyniki raportu "Kantar Media" przygotowanego dla "Wirtualnemedia.pl" pokazują, że producenci farmaceutyków w okresie od stycznia do września bieżącego roku wydali na reklamy w tradycyjnych mediach ponad 2,9 miliarda złotych. Było to 5,5 procent więcej niż w analogicznym okresie 2014 roku.
Ponad 60 procent budżetów zainwestowano w telewizji. Było to ponad 1,8 miliarda złotych. Jak czytamy na portalu "Wirtualnemedia.pl", wydatki na promocję na szklanym ekranie zmalały jednak w skali roku o 2,4 procent. Zwiększyły się natomiast nakłady na reklamę w radiu, magazynach i dziennikach.
Jak wynika z raportu, stacje radiowe zarobiły dzięki nim 21,3 procent więcej (828,4 miliona złotych), magazyny o 35 procent więcej (209,7), a dzienniki o 52 procent więcej (34,7).
Największym reklamodawcą od lat pozostaje "Aflofarm Farmacja Polska". Firma na promocję swoich produktów wydała przez pierwsze trzy kwartały bieżącego roku 996,3 miliona złotych. To jest o 26,4 procent więcej niż w analogicznym okresie w roku ubiegłym.
Na pozycji wicelidera była firma "USP Zdrowie" z wydatkami w wysokości 202,3 miliona złotych. To mniej o 27,1 procent. Z kolei trzecie miejsce należało do "Olimp Laboratories". Firma zainwestowała w reklamę w tradycyjnych mediach 200,4 miliona złotych. To o 49,7 procent więcej niż rok temu.
Z kolei marką produktu OTC, która w trzech pierwszych kwartałach 2015 roku była najsilniej wspierana w tradycyjnych mediach był Therm Line (Olimp Laboratories). Na jej reklamy wydano 49,1 milina złotych, czyli 122,7 procent więcej niż przed rokiem.
Drugie miejsce to Apap (USP Zdrowie). Jego reklamy warte były 46, 2 miliona złotych. To o 15,6 procent mniej niż rok wcześniej. Trzecia pozycja to Zdrovit (Natur Produkt Zdrovit). Na jej wsparcie producent wydał 39,8 miliona złotych, czyli o 105,6 procent więcej niż rok wcześniej.
Jak wynika z raportu, stacje radiowe zarobiły dzięki nim 21,3 procent więcej (828,4 miliona złotych), magazyny o 35 procent więcej (209,7), a dzienniki o 52 procent więcej (34,7).
Największym reklamodawcą od lat pozostaje "Aflofarm Farmacja Polska". Firma na promocję swoich produktów wydała przez pierwsze trzy kwartały bieżącego roku 996,3 miliona złotych. To jest o 26,4 procent więcej niż w analogicznym okresie w roku ubiegłym.
Na pozycji wicelidera była firma "USP Zdrowie" z wydatkami w wysokości 202,3 miliona złotych. To mniej o 27,1 procent. Z kolei trzecie miejsce należało do "Olimp Laboratories". Firma zainwestowała w reklamę w tradycyjnych mediach 200,4 miliona złotych. To o 49,7 procent więcej niż rok temu.
Z kolei marką produktu OTC, która w trzech pierwszych kwartałach 2015 roku była najsilniej wspierana w tradycyjnych mediach był Therm Line (Olimp Laboratories). Na jej reklamy wydano 49,1 milina złotych, czyli 122,7 procent więcej niż przed rokiem.
Drugie miejsce to Apap (USP Zdrowie). Jego reklamy warte były 46, 2 miliona złotych. To o 15,6 procent mniej niż rok wcześniej. Trzecia pozycja to Zdrovit (Natur Produkt Zdrovit). Na jej wsparcie producent wydał 39,8 miliona złotych, czyli o 105,6 procent więcej niż rok wcześniej.