Enel-Med wchodzi na giełdę

Udostępnij:
Centrum Medyczne Enel-Med po kilku latach przygotowań postanowił zadebiutować na warszawskiej giełdzie. Prospekt emisyjny został złożony w Komisji Nadzoru Finansowego, a zarząd spółki szacuje, że debiut nastąpi w I półroczu 2011 r.
W pieniędzy pozyskanych z emisji akcji firma zamierza zrealizować inwestycje, m.in. budowę nowego (drugiego) szpitala w Warszawie.
- Powstanie w centrum miasta, liczymy że do końca roku uzyskamy pozwolenie na budowę, a pierwszych pacjentów zaczniemy przyjmować już w 2012 roku - mówi Adam Rozwadowski, prezes spółki.
Nie chciał jednak zdradzić szczegółów: ile łóżek będzie miał, jaki profil i ile będzie kosztować budowa szpitala.

Wiadomo jedynie, że placówka nie będzie duża. Obecnie Enel-Med ma jedynie 20 łóżkowy szpital na warszawskim Zaciszu. Mniej więcej połowa operowanych tam pacjentów jest przyjmowana w ramach kontraktu z NFZ. - To najbardziej rentowny segment działalności, w ciągu ostatnich trzech lat podwoiliśmy liczbę pacjentów, więc naturalnym jest, że chcemy go rozbudować - tłumaczy Wojciech Mizerka, dyrektor finansowy.

Kolejnymi inwestycjami mają być: otwarcie nowych pracowni diagnostycznych, rozwój działalności w obszarze teleradiologii, rozbudowa sieci przychodni ogólnodostępnych oraz inwestycje w sprzęt medyczny i system IT.

W planach jest także przejmowanie publicznych szpitali, które zostaną przekształcone w spółki. - Wszystko zależy od tempa przekształceń i tego czy samorządy będą się decydować na przekazanie prowadzenia szpitali innym podmiotom - podkreśla Rozwadowski.

Centrum Medyczne ENEL-MED systematycznie poprawia wyniki finansowe. W 2009 roku Spółka wypracowała 120,9 mln zł przychodów ze sprzedaży, a więc wzrosły one o 18% w stosunku do roku 2008. EBIT (zysk operacyjny) wyniósł w 2009 roku 2,9 mln zł, czyli aż o 535,6% więcej niż w 2008 roku. Zarząd ENEL-MED przewiduje, że tendencja wzrostowa w ciągu najbliższych lat zostanie utrzymana dzięki realizacji założonego planu inwestycyjnego. Spółka zamierza w 2010 r. poprawić wyniki finansowe i zwiększyć przychody ze sprzedaży o kilkanaście procent.
 
© 2024 Termedia Sp. z o.o. All rights reserved.
Developed by Bentus.