Grupa PZU stawia na segment zdrowotny - 800 mln zł na inwestycje

Udostępnij:
Grupa PZU opublikowała strategie do 2020 roku, w której zakłada, że przeznaczy 800 mln zł na rozwój w segmencie medycyny prywatnej, w tym 450 mln zł na same akwizycje. Grupa zamierza być liderem rynku w zakresie zarządzania aktywami i prywatnej opieki medycznej. Pieniądze są spore, PZU z pewnością zostanie dużym graczem na rynku.
Strategia PZU składa się z trzech filarów: ubezpieczeń, zarządzania aktywami i zdrowia. Z filarem zdrowia związane jest stworzenie kompleksowej oferty obejmującej cały łańcuch usług w ramach jego ochrony – profilaktykę, opiekę ambulatoryjną, opiekę szpitalną, rehabilitację i opiekę długoterminową.

W ciągu 6 najbliższych lat Grupa PZU zamierza stać się liderem prywatnej opieki medycznej posiadającym własną sieć placówek, sieć partnerską będącą uzupełnieniem własnej oraz zintegrowany system dokumentacji medycznej (w tym konto pacjenta on-line). Na realizację tych celów ubezpieczyciel przeznaczy do 2020 roku minimum 800 mln złotych, w tym 450 mln złotych na same akwizycje.

Zarząd PZU prognozuje, że w wyniku realizacji strategii spółka PZU Zdrowie, odpowiedzialna za ten obszar, zwiększy przychody do min. 650 mln zł na koniec 2020 roku.

- - Strategia PZU przywiązująca tak dużą wagę do segmentu zdrowotnego oznacza wejście na rynek kolejnego, mocnego gracza, choć wpływ na rynek może być ograniczony – uważa prof. Jarosław J. Fedorowski, prezes Polskiej Federacji Szpitali.- Budowa własnej sieci będzie utrudniona, bo nie zależy od posiadania pieniędzy, choć to ważne, ale od przepisów umożliwiających wprowadzenie dodatkowych ubezpieczeń zdrowotnych, a tych nie ma. Może właśnie to jest sygnał dla decydentów, że są potrzebne. PZU stanie się konkurencją najbardziej dla firm abonamentowych, ale nie dla szpitali publicznych. Grupa może je kupować, co będzie godne pochwały, bo pieniędzy na rynku jest mało.

Grupa PZU jest największą w Polsce i jedną z największych w Europie Środkowo-Wschodniej instytucji finansowych. Inwestuje w otwarte fundusze emerytalne, ubezpieczenia. Jej aktywa na koniec września 2014 roku wynosiły ponad 67 mld zł.
 
© 2024 Termedia Sp. z o.o. All rights reserved.
Developed by Bentus.