Kampania „Nie krępuj się, zerwij z milczeniem” właśnie wystartowała

Udostępnij:
Ruszyła pierwsza w Polsce ogólnopolska kampania społeczna dotycząca profilaktyki raka prostaty. Na raka prostaty rocznie zachorowuje ok. 8 tys. mężczyzn. Kampania „Nie krępuj się, zerwij z milczeniem” zachęca mężczyzn do przełamania wstydu i zadbania o własne zdrowie.
Przełamanie wstydu przed badaniem prostaty i przerwanie milczenia to główne przesłania kampanii. Jednym z powodów, dla których mężczyźni unikają wizyty u lekarza jest niewiedza i strach przed chorobą. Kampania skierowana do mężczyzn po 45. roku życia, ma na celu przekonanie ich do przełamania bariery własnych uprzedzeń i umówienia wizyty u lekarza.

- Na ogół starsi panowie przychodzą do lekarza gdy bolą ich kości lub gdy dochodzi do ich złamania na skutek przerzutów nowotworowych z ogniska pierwotnego choroby. A gdyby tylko w porę reagowali na pierwsze objawy i zgłaszali się na badania kontrolne moglibyśmy podjąć skuteczne leczenie dużo wcześniej. Dlatego jestem pełen nadziei, że kampania ma szansę zmienić nastawienie mężczyzn do badań profilaktycznych i przekonać ich, że wstyd nie jest sprzymierzeńcem w walce z chorobą – mówi dr Janusz Meder, prezes Polskiej Unii Onkologii.

Kampania zyskała poparcie środowiska lekarskiego, pacjentów, a także specjalistów z zakresu
reklamy i marketingu. W ramach kampanii powstał spot telewizyjny, spot radiowy, plakat oraz strona www.zbadajprostate.pl, na której poza wszystkimi elementami kampanii znajdziemy wiele przydatnych informacji dotyczących raka prostaty. Organizatorem programu „Mam Haka na Raka”, jest Polska Unia Onkologii. Patronat honorowy nad programem objęli Minister Zdrowia, Minister Edukacji Narodowej, Polskie Towarzystwo Urologiczne, Rzecznik Praw Dziecka, Przewodniczący Sejmowej
i Senackiej Komisji Zdrowia.
 
© 2024 Termedia Sp. z o.o. All rights reserved.
Developed by Bentus.