NFZ: o skargach i wnioskach rozpatrzonych w II kwartale 2013 roku

Udostępnij:
W II kwartale 2013 r. rozpatrzono 1149 skarg i jeden wniosek, w tym w oddziałach wojewódzkich NFZ – 1079 skarg, w Centrali Funduszu – 70 skarg i jeden wniosek. Odnotowano też spadek liczby skarg rozpatrzonych na działalność Narodowego Funduszu Zdrowia w stosunku do II kwartału 2012 r.
Jak informuje Departament Spraw Świadczeniobiorców Funduszu rozpatrzono 984 skargi na świadczeniodawców realizujących umowy zawarte z Funduszem o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej. Skargi dotyczące świadczeniodawców są kwalifikowane i rozpatrywane z uwzględnieniem podziału na skargi w zakresie dostępności oraz jakości udzielanych świadczeń.
55,5 proc. wszystkich skarg w zakresie realizacji umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej przez świadczeniodawców dotyczyło dostępności do świadczeń, a 25,9 proc. jakości udzielanych świadczeń. Na działalność Narodowego Funduszu Zdrowia, w oddziałach wojewódzkich i Centrali Funduszu rozpatrzono 165 skarg i jeden wniosek, w tym w oddziałach wojewódzkich – 102 skargi, w Centrali – 63 skargi i jeden wniosek.
W II kwartale 2013 r. odnotowano spadek liczby skarg rozpatrzonych na działalność Narodowego Funduszu Zdrowia w stosunku do II kwartału 2012 r. W liczbie 166 skarg i wniosków rozpatrzonych w oddziałach wojewódzkich i Centrali NFZ w zakresie działalności Funduszu, osiem skarg zostało uznanych za zasadne. Współczynnik skarg na 100 tys. mieszkańców liczony dla całego kraju wyniósł 2,8.
Wśród wszystkich skarg rozpatrzonych w II kwartale 2013 r. w Narodowym Funduszu Zdrowia, jako zasadne uznano skargi dotyczące m.in: odmowy udzielenia gwarantowanego świadczenia, odmowy realizacji świadczenia przez lekarza podstawowej opieki zdrowotnej z powodu błędnego statusu pacjenta w systemie eWUŚ, pobierania opłat za gwarantowane świadczenia czy długiego czasu oczekiwania na realizację świadczenia w zakresie ambulatoryjnej opieki zdrowotnej i leczenia szpitalnego, przyjazdu zespołu ratownictwa medycznego.
W jedenastu oddziałach wojewódzkich i Centrali Narodowego Funduszu Zdrowia skargi i wnioski zostały rozpatrzone terminowo. Terminowego okresu rozpatrywania skarg i wniosków w Narodowym Funduszu Zdrowia dotrzymano w stosunku do 98,5 proc. wszystkich rozpatrzonych skarg i wniosków.
 
© 2024 Termedia Sp. z o.o. All rights reserved.
Developed by Bentus.