NFZ o skargach rozpatrzonych w I i II kwartale 2014

Udostępnij:
W Narodowym Funduszu Zdrowia rozpatrywane są skargi i wnioski dotyczące: naruszenia praw pacjentów w zakresie udzielania świadczeń opieki zdrowotnej, przewlekłego lub biurokratycznego załatwiania spraw, zaniedbania lub nienależytego wykonywania zadań przez pracowników NFZ. W I kwartale 2014 r. rozpatrzono 1 088 skarg, zaś II 1 106. Czego dotyczyły?
Jak informuje NFZ skargi dotyczące świadczeniodawców są kwalifikowane i rozpatrywane z uwzględnieniem podziału na skargi w zakresie dostępności oraz jakości udzielanych świadczeń.

W I kwartale 2014 r. odnotowano spadek liczby skarg i wniosków rozpatrzonych na działalność NFZ w stosunku do I kwartału 2013 r. Wśród wszystkich skarg i wniosków rozpatrzonych w I kwartale 2014 r. w Funduszu jako zasadne uznano skargi dotyczące m.in. pobierania opłat za gwarantowane świadczenia, sposobu prowadzenia list oczekujących, odmowy udzielenia świadczenia gwarantowanego, wypisywanie pełnopłatnych recept w przypadku nie potwierdzenia prawa do świadczeń w systemie eWUŚ, długiego czasu oczekiwania na realizację świadczeń, braku informacji o czasie oczekiwania na świadczenie.

W II kwartale 2014 r. rozpatrzono 1 106 skarg. Skargi zasadne dotyczyły m.in.: zachowania pracowników OW NFZ, sposobu prowadzenia rozmów telefonicznych, przewlekłego rozpatrywania skierowań na leczenie uzdrowiskowe, czasu oczekiwania na wydanie poświadczenia o prawie do świadczeń opieki zdrowotnej, przewlekłości procedowania wniosku o zwrot kosztów leczenia poniesionych poza granicami kraju.
 
© 2024 Termedia Sp. z o.o. All rights reserved.
Developed by Bentus.