Na temat Polpharmy ukazało się 2,4 tysiąca materiałów w prasie. Firma nie oddała prowadzenia
Redaktor: Krystian Lurka
Data: 15.11.2017
Źródło: KL, PRESS-SERVICE Monitoring Mediów, miesięcznik "Press"
Liderem raportu „Top Marka” w branży farmaceutycznej po raz drugi została Polpharma. W dziesiątej edycji badania przygotowanego przez magazyn „Press” i agencję informacyjną „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” firma uzyskała najwięcej punktów za liczbę i zasięg publikacji. Które marki zajęły kolejne miejsca na podium?
Na temat Polpharmy ukazało się 2,4 tysięcy materiałów w prasie. Przewaga w liczbie informacji nad zajmującą drugą pozycję marką Polfarmex wyniosła 0,8 tysiąca. Publikacje o wydźwięku pozytywnym stanowiły 7 procent przekazu. Łączna liczba 115 punktów uzyskanych w rankingu przez brand była trzecią największą sumą w całym badaniu, po Orlenie (130) i PZU (124).
- Wynik ten starogardzki koncern zawdzięcza z jednej strony sponsorowaniu sportu, z drugiej – licznym publikacjom o inwestycjach i działaniach podejmowanych w analizowanym okresie (lipiec 2016 – czerwiec 2017 roku) – komentuje Arkadiusz Lipowicz, analityk mediów „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.
Trzecią lokatę w zestawieniu zajął Biofarm, który zebrał 0,7 tys. publikacji. W topowej piątce znalazły się także Bayer i GSK.
Top 5 marek farmaceutycznych w prasie, Top Marka 2017
Prasowe informacje na temat Polpharmy miały również największą wartość pieniężną. Ekwiwalent reklamowy wyniósł aż 52 mln złotych – tyle kosztowałoby opublikowanie reklamy o powierzchni równej analizowanym materiałom. Na 2. miejsce pod tym względem wysunął się GSK - 44 mln złotych, a za nim uplasował się Bayer z wynikiem blisko 34 mln złotych.
Ekwiwalent reklamowy - top 5 marek farmaceutycznych, Top Marka 2017
Kolejność marek farmaceutycznych w internecie była identyczna jak w prasie. Zdecydowanie najczęściej przywoływano Polpharmę. Poświęcono jej 7 tys. materiałów. Drugą najczęściej wymienianą marką w sieci był Polfarmex – 3,6 tys., a trzecią – Biofarm – 2,9 tys. informacji. Zarówno w prasie, jak i w internecie przekaz na temat wymienionych brandów warunkował sponsoring sportu. Miał on widoczny wpływ na częstotliwość (kalendarz rozgrywek) i zasięg publikacji online – głównie serwisy regionalne.
Top 5 marek farmaceutycznych w Internecie, Top Marka 2017
W social media na pierwsze miejsce wysunął się Bayer. Marka zebrała blisko 92 tys. informacji, co było wynikiem ponad siedmiokrotnie większym niż uzyskany przez Polpharmę. Podium zamknęło GSK – lider zestawienia ubiegłorocznego. Swoją aktywność zaznaczyły również Herbapol i Sanofi – brandy, które nie weszły do finałowych piątek ani w prasie, ani w internecie. Jak wykazała analiza materiałów serwisy społecznościowe były znacznie częściej niż prasa i internet miejscem dyskusji dotyczących kontrowersji wokół leków.
Top 5 marek farmaceutycznych w social media, Top Marka 2017
W dziesiątej edycji raportu „Top Marka” badaniem objęto materiały prasowe i internetowe opublikowane w okresie od 1 lipca 2016 roku do 30 czerwca 2017 roku - łącznie 32 mln. Informacje poddane analizie dotyczyły najpopularniejszych marek z 11 branż, które najczęściej występowały w prasie: motoryzacji, energetyki, telewizji, bankowości, stacji paliw, telekomunikacji, ubezpieczeń, sieci handlowych, radia, artykułów spożywczych i farmacji. Łącznie w raporcie opisano 117 brandów.
Zachęcamy do polubienia profilu "Menedżera Zdrowia" na Facebooku: www.facebook.com/MenedzerZdrowia/ i obserwowania konta na Twitterze: www.twitter.com/MenedzerZdrowia.
- Wynik ten starogardzki koncern zawdzięcza z jednej strony sponsorowaniu sportu, z drugiej – licznym publikacjom o inwestycjach i działaniach podejmowanych w analizowanym okresie (lipiec 2016 – czerwiec 2017 roku) – komentuje Arkadiusz Lipowicz, analityk mediów „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.
Trzecią lokatę w zestawieniu zajął Biofarm, który zebrał 0,7 tys. publikacji. W topowej piątce znalazły się także Bayer i GSK.
Top 5 marek farmaceutycznych w prasie, Top Marka 2017
Prasowe informacje na temat Polpharmy miały również największą wartość pieniężną. Ekwiwalent reklamowy wyniósł aż 52 mln złotych – tyle kosztowałoby opublikowanie reklamy o powierzchni równej analizowanym materiałom. Na 2. miejsce pod tym względem wysunął się GSK - 44 mln złotych, a za nim uplasował się Bayer z wynikiem blisko 34 mln złotych.
Ekwiwalent reklamowy - top 5 marek farmaceutycznych, Top Marka 2017
Kolejność marek farmaceutycznych w internecie była identyczna jak w prasie. Zdecydowanie najczęściej przywoływano Polpharmę. Poświęcono jej 7 tys. materiałów. Drugą najczęściej wymienianą marką w sieci był Polfarmex – 3,6 tys., a trzecią – Biofarm – 2,9 tys. informacji. Zarówno w prasie, jak i w internecie przekaz na temat wymienionych brandów warunkował sponsoring sportu. Miał on widoczny wpływ na częstotliwość (kalendarz rozgrywek) i zasięg publikacji online – głównie serwisy regionalne.
Top 5 marek farmaceutycznych w Internecie, Top Marka 2017
W social media na pierwsze miejsce wysunął się Bayer. Marka zebrała blisko 92 tys. informacji, co było wynikiem ponad siedmiokrotnie większym niż uzyskany przez Polpharmę. Podium zamknęło GSK – lider zestawienia ubiegłorocznego. Swoją aktywność zaznaczyły również Herbapol i Sanofi – brandy, które nie weszły do finałowych piątek ani w prasie, ani w internecie. Jak wykazała analiza materiałów serwisy społecznościowe były znacznie częściej niż prasa i internet miejscem dyskusji dotyczących kontrowersji wokół leków.
Top 5 marek farmaceutycznych w social media, Top Marka 2017
W dziesiątej edycji raportu „Top Marka” badaniem objęto materiały prasowe i internetowe opublikowane w okresie od 1 lipca 2016 roku do 30 czerwca 2017 roku - łącznie 32 mln. Informacje poddane analizie dotyczyły najpopularniejszych marek z 11 branż, które najczęściej występowały w prasie: motoryzacji, energetyki, telewizji, bankowości, stacji paliw, telekomunikacji, ubezpieczeń, sieci handlowych, radia, artykułów spożywczych i farmacji. Łącznie w raporcie opisano 117 brandów.
Zachęcamy do polubienia profilu "Menedżera Zdrowia" na Facebooku: www.facebook.com/MenedzerZdrowia/ i obserwowania konta na Twitterze: www.twitter.com/MenedzerZdrowia.