Najbardziej wartościowi w branży farmaceutycznej
Johnson & Johnson mimo spadku o 11 proc. to najbardziej wartościowa marka w branży farmaceutycznej, wyceniona jest na 10,9 mld dolarów. Roche ponownie jest na drugim miejscu. Wartości Bayera i Pfizera zmniejszają się o 17 i 20 proc., a Celgene zwiększa o 10 proc.
Streszczamy ranking „Brand Finance Pharma 25 2020”.
Johnson & Johnson to najcenniejsza marka farmaceutyczna na świecie, warta jest 10,9 mld dolarów. Mimo spadku wartości o 11 proc. w porównaniu z 2019 r. i nieosiągnięcia celów finansowych w ostatnim kwartale zeszłego roku, utrzymuje przewagę nad konkurentami. Sprzyjają temu ciągłe inwestycje w badania i rozwój, ostatnio w szczepionkę stworzoną do zwalczania koronawirusa z Wuhan. Dzięki terminowemu i właściwemu programowi badawczo-rozwojowemu firma może liczyć na utrzymanie najlepszej pozycji w branży przez wiele lat.
Różnica wartości między liderem zestawienia a zajmującym drugie miejsce koncernem Roche wynosi 3,2 mld dolarów.
Roche notuje wzrost o 10 proc. jest wart 7,6 mld dolarów. W tym samym czasie wartość drugiego szwajcarskiego potentata farmaceutycznego – Novartisu spada o 4 proc., do 3,2 mld dolarów. Novartis jest jedenasty w zestawieniu.
Trzeci na liście Bayer wyceniony jest na 5,1 mld dolarów.
Po trzech latach wzrostu przejęcie Monsanto przez firmę Bayer przynosi skutki, powoduje 17-procentowy spadek wartości marki, do 5,1 mld dolarów i zmniejszenie siły marki z oceny AAA- do AA+.
Pfizer jest marką, której wartość maleje najszybciej, o 20 proc. Wyceniona jest na 3,8 mld dolarów.
Wartość marki jest rozumiana jako korzyść ekonomiczna netto, którą właściciel marki osiągnąłby poprzez licencjonowanie jej na wolnym rynku. Siła marki to skuteczność działania marki w zakresie wartości niematerialnych w stosunku do jej konkurentów.
Jeśli chcesz ściągnąć raport, kliknij w: „Brand Finance Pharma 25 2020”.
Przeczytaj także: „Najwięcej wygranych przetargów lekowych”, „Największe lekowe przetargi” i „Oto najdroższe programy lekowe”.