Pomoc dla placówek medycznych dotkniętych powodzią
Jak informuje MZ, podmioty lecznicze, które ucierpiały w wyniku powodzi, mogą występować o udzielenie pomocy w zakresie podstawowych i pilnych potrzeb, które są niezbędne do zapewnienia ciągłości działania placówki i udzielenia świadczeń zdrowotnych. Potrzeby będą realizowane w ramach zasobów RARS.
Ministerstwo Zdrowia w ramach zasobów Rządowej Agencji Rezerw Strategicznych zapewnia pomoc dla placówek medycznych na terenach powodziowych. Mogą one zgłaszać zapotrzebowanie na:
– pilne produkty lecznicze;
– wyroby medyczne;
– inne materiały niezbędne do zapewnienia ciagłości działania.
Informacja dla podmiotów leczniczych, które potrzebują wsparcia w zapewnieniu ciągłości działania na terenach powodziowych. Potrzeby będą realizowane w ramach zasobów @RARS_GOV_PL. ℹ️ Przeczytaj więcej: https://t.co/JTVTC75Q42 pic.twitter.com/wl1Uev4IgD
— Ministerstwo Zdrowia (@MZ_GOV_PL) September 18, 2024
Ważne adresy i telefony
Jak podaje Ministerstwo Zdrowia, zapotrzebowanie należy przekazywać do właściwych terytorialnie urzędów wojewódzkich na wskazane poniżej kontakty:
- województwo dolnośląskie: podmiotylecznicze.powodz@duw.pl, tel. 691 514 705,
- województwo opolskie: bjablonska@opole.uw.gov.pl, tel. 604 937 386,
- województwo śląskie: czkws@katowice.uw.gov.pl.
Jednocześnie MZ przypomina, że jeżeli pacjent nie może dostać się do swojego lekarza rodzinnego, może skorzystać z pomocy każdego lekarza POZ. Za tę wizytę zapłaci NFZ.