Rzecznik Praw Pacjenta chce postawić przed komisjami ds. zdarzeń medycznych także przychodnie

Udostępnij:
Przy każdym z wojewodów działa komisja do spraw orzekania o zdarzeniach medycznych, która ma prawo przyznać chorym odszkodowania za błędne leczenie. Pokrzywdzony może się tam jednak poskarżyć jedynie na szpital. Chce to zmienić rzecznik praw pacjenta, bowiem wpływają do niego skargi od osób, które ucierpiały w innych placówkach medycznych, np. w przychodni.
– Jeżeli diagnoza została postawiona przez lekarza w szpitalu, pacjent ma możliwość skorzystania z trybu dochodzenia roszczeń przed wojewódzką komisją, a jeżeli do takiej samej sytuacji doszło np. w przychodni, pacjentowi pozostaje droga sądowa – podkreśla Krystyna B. Kozłowska, rzecznik praw pacjenta.

- Dlatego zdaniem RPP należy umożliwić dochodzenie roszczeń przed komisją w przypadku zdarzeń medycznych we wszystkich podmiotach leczniczych. Projekt trafi ł w końcu stycznia do resortu zdrowia, który analizuje te propozycje - pisze "Dziennik Gazeta Prawna".

Wprowadzenie takiego zapisu oznaczałoby, że pacjent będzie mógł się poskarżyć przed komisją na efekty leczenia także np. w zakładzie opiekuńczo-leczniczym, hospicjum czy u lekarza POZ. Liczba wniosków wzrosłaby radykalnie.
 
© 2024 Termedia Sp. z o.o. All rights reserved.
Developed by Bentus.