Sieć aptek wykorzysta AI w kontaktach z pacjentami
Amerykańska sieć aptek CVS zapowiada wykorzystanie sztucznej inteligencji, by odpowiadać na pytania pacjentów o recepty. Wirtualny agent ma udzielać informacji na infolinii. Firma liczy, że dzięki temu poprawi się jakość obsługi aptek.
Sieć aptek CVS liczy ponad 9 tys. placówek w Stanach Zjednoczonych. Firma planuje wdrożenie AI i wsparcie komunikacji z pacjentami. CVS uważa, że sztuczna inteligencja poradzi sobie z pytaniami pacjentów dotyczącymi recept. Osoby dzwoniące na infolinię CVS mogą wkrótce zostać powitane przez wirtualnego agenta obsługiwanego przez AI.
– AI ma odegrać ważną rolę w
działaniach CVS Health mających na celu poprawę obsługi apteki – mówi dyrektor do spraw technologii firmy Tilak Mandadi w wywiadzie dla „Wall Street
Journal” cytowany przez Mgr.farm.
– Pacjenci
często dzwonią, bo chcą poznać „dokładny status zamówienia w czasie
rzeczywistym”. Oczekują też elastyczności i szybkich odpowiedzi na swoje
pytania. AI ma rozwiązać irytujący pacjentów problem wciskania różnych klawiszy
podczas połączenia, by przejść do konkretnej funkcji lub tematu rozmowy – wyjaśnia dyrektor Mandadi.
– Zamiast tego po prostu powiesz,
w jakiej sprawie dzwonisz, a AI odpowie, jeśli będzie w stanie odpowiedzieć na
pytanie, lub przełączy rozmówcę do prawdziwego konsultanta – zapowiada Mandadi.
Firma planuje wprowadzić też
nową aplikację, która jest przeznaczona do samodzielnej obsługi. Pozwoli to
wyeliminować potrzebę kontaktu większości pacjentów z farmaceutą lub centrum
obsługi telefonicznej. Pacjenci będą mogli uzyskać odpowiedzi na swoje pytania
za pomocą czatu opartego na AI i głosie lub tekście.
Przeczytaj także: „Sztuczna inteligencja – prawdziwy kłopot”, „Uwaga, nadchodzi AI” i „Sztuczna inteligencja zastąpi lekarza?”.