123RF
Przedłużono nabór wniosków do projektu e-Gabinet+
Redaktor: Iwona Konarska
Data: 04.11.2022
Źródło: zdrowie.gov.pl
Działy:
Aktualności w Lekarz POZ
Aktualności
Tagi: | projekt e-Gabinet+ |
Wnioski można składać do końca tego roku. Maksymalna wartość wsparcia dla każdej placówki podstawowej opieki zdrowotnej wynosi 68 tys. złotych.
Projekt e-Gabinet+ został uruchomiony w odpowiedzi na trudności wywołane pandemią COVID-19. Podkreślono potrzebę poprawy stanu infrastruktury teleinformatycznej placówek POZ.
Jak informuje serwis zdrowie.gov.pl, termin składania wniosków został przedłużony z 31 października do 31 grudnia br.
Jednym z głównych celów tego projektu jest wsparcie cyfryzacji placówek udzielających świadczeń gwarantowanych w rodzaju podstawowa opieka zdrowotna. Nabór ma charakter otwarty i nie jest wymagany wkład własny, natomiast maksymalna wartość wsparcia dla każdej placówki POZ wynosi 68 tys. złotych.
Placówki medyczne, które przystąpią do projektu, otrzymują pieniądze na sprzęt komputerowy oraz dostęp do aplikacji e-Gabinet+, ułatwiającej obsługę pacjentów i raportowanie do NFZ.
Podstawowe korzyści dla placówek POZ uczestniczących w projekcie to wyposażenie ich w sprzęt komputerowy (maksymalnie 6 zestawów komputerowych – laptopów z czytnikami e-dowodów) oraz urządzenia wielofunkcyjne i możliwość wykorzystania bezpłatnej aplikacji gabinetowej e-Gabinet + w celu integracji z centralnym systemem e-zdrowia.
Projekt oznacza też zyski dla personelu placówki POZ. Są to m.in. usprawnienie obsługi pacjenta poprzez informatyzację czynności związanych z rejestrowaniem danych o udzielonych świadczeniach oraz szybszy dostęp do dokumentacji medycznej pacjenta wytworzonej w innym podmiocie leczniczym.
Korzyści odniosą także pacjenci, bo poprawi się jakość świadczeń zdrowotnych, zwiększy się dostęp do elektronicznej dokumentacji medycznej (dokumentacja jest udostępniana bez dodatkowych opłat), zmniejszy się do minimum czas, jaki upływa od momentu dokonania diagnozy do momentu podjęcia leczenia.
Wnioskodawcami mogą być podmioty, które posiadają umowę z NFZ na udzielanie świadczeń w rodzaju POZ, co najmniej w zakresie „lekarz POZ”.
Projekt realizowany jest przez Departament Innowacji Ministerstwa Zdrowia oraz Centrum e-Zdrowia.
Opracowanie: INK
Jak informuje serwis zdrowie.gov.pl, termin składania wniosków został przedłużony z 31 października do 31 grudnia br.
Jednym z głównych celów tego projektu jest wsparcie cyfryzacji placówek udzielających świadczeń gwarantowanych w rodzaju podstawowa opieka zdrowotna. Nabór ma charakter otwarty i nie jest wymagany wkład własny, natomiast maksymalna wartość wsparcia dla każdej placówki POZ wynosi 68 tys. złotych.
Placówki medyczne, które przystąpią do projektu, otrzymują pieniądze na sprzęt komputerowy oraz dostęp do aplikacji e-Gabinet+, ułatwiającej obsługę pacjentów i raportowanie do NFZ.
Podstawowe korzyści dla placówek POZ uczestniczących w projekcie to wyposażenie ich w sprzęt komputerowy (maksymalnie 6 zestawów komputerowych – laptopów z czytnikami e-dowodów) oraz urządzenia wielofunkcyjne i możliwość wykorzystania bezpłatnej aplikacji gabinetowej e-Gabinet + w celu integracji z centralnym systemem e-zdrowia.
Projekt oznacza też zyski dla personelu placówki POZ. Są to m.in. usprawnienie obsługi pacjenta poprzez informatyzację czynności związanych z rejestrowaniem danych o udzielonych świadczeniach oraz szybszy dostęp do dokumentacji medycznej pacjenta wytworzonej w innym podmiocie leczniczym.
Korzyści odniosą także pacjenci, bo poprawi się jakość świadczeń zdrowotnych, zwiększy się dostęp do elektronicznej dokumentacji medycznej (dokumentacja jest udostępniana bez dodatkowych opłat), zmniejszy się do minimum czas, jaki upływa od momentu dokonania diagnozy do momentu podjęcia leczenia.
Wnioskodawcami mogą być podmioty, które posiadają umowę z NFZ na udzielanie świadczeń w rodzaju POZ, co najmniej w zakresie „lekarz POZ”.
Projekt realizowany jest przez Departament Innowacji Ministerstwa Zdrowia oraz Centrum e-Zdrowia.
Opracowanie: INK