Bieżący numer
Archiwum
Artykuły zaakceptowane
O czasopiśmie
Rada naukowa
Recenzenci
Bazy indeksacyjne
Prenumerata
Kontakt
Zasady publikacji prac
Panel Redakcyjny
Zgłaszanie i recenzowanie prac online
|
2/2016
vol. 24 streszczenie artykułu:
Artykuł przeglądowy
Analiza porównawcza ścieżki edukacji pielęgniarki psychiatrycznej w Polsce i Anglii
Joanna Cichoń
1
Data publikacji online: 2016/10/21
Pełna treść artykułu
Pobierz cytowanie
ENW EndNote
BIB JabRef, Mendeley
RIS Papers, Reference Manager, RefWorks, Zotero
AMA
APA
Chicago
Harvard
MLA
Vancouver
Rodzaj otrzymanego wykształcenia determinuje rolę zawodową. Celem niniejszego artykułu jest analiza porównawcza ścieżki edukacyjnej pielęgniarki psychiatrycznej w Polsce i Anglii oraz omówienie podstaw, na jakich uznawane są kwalifikacje uzyskane w Polsce wraz z przedstawieniem celów i programów kształcenia pielęgniarek w obu tych państwach. Pod uwagę wzięto kształcenie na poziomie licencjackim w Polsce i Anglii oraz kształcenie podyplomowe, które realizowane jest podczas kursu kwalifikacyjnego i szkolenia specjalizacyjnego w Polsce. The type of received education determines the performed role in the profession. In this article, the aim of which was the comparative analysis of the Mental Health Nurse education process in Poland and England as well as a discussion about the recognition of Polish qualifications, the goals and programmes of nursing education in these countries were presented. The education at the undergraduate in Poland and England and postgraduate education, realized during the qualification course and the specialization in Poland were taken into account. słowa kluczowe:
pielęgniarstwo psychiatryczne; edukacja; Polska; Anglia |