en ENGLISH
eISSN: 2299-8284
ISSN: 1233-9989
Nursing Problems / Problemy Pielęgniarstwa
Bieżący numer Archiwum Artykuły zaakceptowane O czasopiśmie Rada naukowa Recenzenci Bazy indeksacyjne Prenumerata Kontakt Zasady publikacji prac
Panel Redakcyjny
Zgłaszanie i recenzowanie prac online
4/2008
vol. 16
 
Poleć ten artykuł:
Udostępnij:
streszczenie artykułu:
Artykuł przeglądowy

Proces wdrożenia systemu zarządzania jakością w szpitalu

Lidia Sierpińska
1

  1. I Szpital Wojskowy z Przychodnią, Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Lublinie
Data publikacji online: 2008/10/17
Pełna treść artykułu Pobierz cytowanie
 
Niniejsza praca odnosi się do doświadczeń związanych z wdrożeniem systemu zarządzania jakością
w I Szpitalu Wojskowym z Przychodnią SP ZOZ w Lublinie na podstawie PN-EN ISO 9001:2001. Praktyka
pokazuje, że droga do uzyskania certyfikatu ISO potwierdzającego, że w szpitalu wdrożono wspomniany
system, była złożonym procesem i składała się z III etapów.

W artykule przedstawiono rodzaje dokumentacji, która była przedmiotem oceny audytorów zewnętrznych
w czasie audytu certyfikującego.

W końcowej części pracy przedstawiono korzyści wynikające z zastosowania systemu zarządzania
jakością w szpitalu, które należy rozpatrywać z punktu widzenia pacjenta, szpitala i pracownika.

The presented study refers to practical experiences of implementing the system of quality management
in a hospital based on PN-EN ISO 9001:2001. Practical experiences indicate that the route leading to the
obtaining of the ISO certificate, which confirms that the system of quality management has been implemented
in the Military Hospital No.1 with the Outpatient Department, Independent Public Health Care
Unit in Lublin, was a complex process and consisted of 3 stages.

The article presents the types of documentation concerning the system implemented, which was the
subject of evaluation by external auditors during the certification audit.

In the final section of the study, benefits from the implemented quality management system are discussed,
which should be considered from the aspect of a patient, hospital, and a staff member.
słowa kluczowe:

zarządzanie jakością w szpitalu; PN-EN ISO 9001:2001; certyfikat ISO w szpitalu

© 2024 Termedia Sp. z o.o.
Developed by Bentus.