Internauci wiedzą coraz więcej na temat czerniaka
Autor: Kamila Gębska
Data: 22.11.2016
Źródło: KG/akademiaczerniaka.pl
Świadomość społeczeństwa na temat czerniaka sukcesywnie rośnie. W 2015 r. jedynie 69 proc. badanych wiedziało, że jest to nowotwór skóry, dziś jest to już 81 proc. Jednocześnie coraz większy procent społeczeństwa ma świadomość czynników, które zwiększają ryzyko zachorowalności na czerniaka.
Według respondentów najczęstszą przyczyną występowania nowotworu jest zbyt długie przebywanie na słońcu bez odpowiedniego zabezpieczenia skóry przed promieniowaniem UV. Coraz większy procent społeczeństwa ma świadomość czynników, które zwiększają ryzyko zachorowalności na czerniaka. „To sukces prowadzonych kampanii edukacyjnych” – mówi prof. Piotr Rutkowski, przewodniczący Akademii Czerniaka. Dodaje, że kluczowym elementem w walce z nowotworem jest profilaktyka. Czerniak odpowiednio wcześnie zdiagnozowany, daje możliwość niemal całkowitego wyleczenia. Dlatego ważna jest profilaktyka: ochrona przed słońcem, regularne oglądanie skóry oraz konsultacja ze specjalistą w przypadku znalezienia niepokojącej zmiany.
Również w internecie pojawia się wiele dyskusji i informacji na temat czerniaka. Od stycznia do lipca 2016 roku w polskich serwisach www pojawiło się ponad 1800 publikacji na temat nowotworu. Materiały dotyczyły głównie profilaktyki oraz kampaniach społecznych. Wzrost ilości materiałów na temat czerniaka jest także wynikiem akcji społecznych realizowanych przez różne organizacje. Jedną z najdłużej realizowanych w Polsce jest kampania pt. „Znamię! Znam je?”, organizowana przez Akademię Czerniaka, która wyszła również z inicjatywą wprowadzenia ograniczeń w dostępie do solariów dla osób poniżej 18 roku życia.
Badanie na temat nowotworu skóry w świadomości internautów powstało w ramach podsumowania tegorocznego sezonu urlopowego na zlecenie Fundacji Rak’n’Roll. Przygotowały je firma monitorująca media Newspoint oraz agencja badawcza IQS.
Również w internecie pojawia się wiele dyskusji i informacji na temat czerniaka. Od stycznia do lipca 2016 roku w polskich serwisach www pojawiło się ponad 1800 publikacji na temat nowotworu. Materiały dotyczyły głównie profilaktyki oraz kampaniach społecznych. Wzrost ilości materiałów na temat czerniaka jest także wynikiem akcji społecznych realizowanych przez różne organizacje. Jedną z najdłużej realizowanych w Polsce jest kampania pt. „Znamię! Znam je?”, organizowana przez Akademię Czerniaka, która wyszła również z inicjatywą wprowadzenia ograniczeń w dostępie do solariów dla osób poniżej 18 roku życia.
Badanie na temat nowotworu skóry w świadomości internautów powstało w ramach podsumowania tegorocznego sezonu urlopowego na zlecenie Fundacji Rak’n’Roll. Przygotowały je firma monitorująca media Newspoint oraz agencja badawcza IQS.