Gdzie Polacy najczęściej lokalizują ból brzucha?
Autor: Justyna Daniliszyn
Data: 02.10.2020
Źródło: Therapeutic Advances in Gastroenterology
Opracowanie: lek. med. Mikołaj Kamiński
Opracowanie: lek. med. Mikołaj Kamiński
Tagi: | ból, Google, internet, wyszukiwarka |
Polacy coraz chętniej wpisują zapytania do wyszukiwarki Google związane z bólem brzucha. Wyniki wydają się być bardzo interesujące, jednak powinny zostać zweryfikowane badanie epidemiologiczne.
Na łamach Therapeutic Advances in Gastroenterology ukazała się praca dotycząca wykorzystania narzędzia do tworzenia reklam internetowych - Google Ads Keyword Planner - do oszacowania najczęstszych lokalizacji bólu brzucha podawanych przez polskich użytkowników wyszukiwarki Google.
Google Ads Keyword Planner pozwala na generowanie słów kluczowych związanych z podaną frazą. Do tego narzędzie podaję szacowano liczby wyszukiwań dla każdego ze słów kluczowych w danym miesiącu dla danego kraju. Autorzy wygenerowali 1294 słów kluczowych związanych z bólem brzucha (za słowo kluczowe uważana jest fraza wpisywana do wyszukiwarki, np.: „ból brzucha gorączka”, „ból brzucha lewy bok”).
W okresie od marca 2015 do lutego 2019 roku polscy użytkownicy wykonali około 24,7 miliona wyszukiwań związanych z bólem brzucha. Liczba wyszukiwań zwiększała się wraz z kolejnymi latami. Ponadto zaobserwowano że w czasie zimy w porównaniu z latem liczba wyszukiwań wzrasta o około 30%. Zmienności tej nie można było uzasadnić migracją Polaków do krajów Europy na wakacje lub do pracy sezonowej. Najczęstszymi lokalizacjami bólu brzucha były: podbrzusze i nadbrzusze.
Artykuł „‘Dr. Google, I have a stomach ache’ – seasonal variations in abdominal pain: a 4-year retrospective data analysis from Google Ads keywords planner” jest dostępny w trybie open-access.
Google Ads Keyword Planner pozwala na generowanie słów kluczowych związanych z podaną frazą. Do tego narzędzie podaję szacowano liczby wyszukiwań dla każdego ze słów kluczowych w danym miesiącu dla danego kraju. Autorzy wygenerowali 1294 słów kluczowych związanych z bólem brzucha (za słowo kluczowe uważana jest fraza wpisywana do wyszukiwarki, np.: „ból brzucha gorączka”, „ból brzucha lewy bok”).
W okresie od marca 2015 do lutego 2019 roku polscy użytkownicy wykonali około 24,7 miliona wyszukiwań związanych z bólem brzucha. Liczba wyszukiwań zwiększała się wraz z kolejnymi latami. Ponadto zaobserwowano że w czasie zimy w porównaniu z latem liczba wyszukiwań wzrasta o około 30%. Zmienności tej nie można było uzasadnić migracją Polaków do krajów Europy na wakacje lub do pracy sezonowej. Najczęstszymi lokalizacjami bólu brzucha były: podbrzusze i nadbrzusze.
Artykuł „‘Dr. Google, I have a stomach ache’ – seasonal variations in abdominal pain: a 4-year retrospective data analysis from Google Ads keywords planner” jest dostępny w trybie open-access.