Dobre praktyki w zarządzaniu kolejką pacjentów i odwoływaniu wizyt
Tagi: | szpital, szpitale, kolejki, pacjenci, wizyty, odwoływanie wizyt, Urszula Szybowicz, Polska Federacja Szpitali, Rzecznik Praw Pacjenta, Bartłomiej Chmielowiec |
Urszula Szybowicz, przedstawicielka Polskiej Federacji Szpitali i Fundacji „Nie Widać Po Mnie”, przygotowała propozycje, które mogą znacząco poprawić funkcjonowanie systemu ochrony zdrowia w zarządzaniu kolejką pacjentów i odwoływaniu wizyt.
Zarządzanie kolejką pacjentów oraz efektywne odwoływanie wizyt to niezwykle istotne aspekty organizacji pracy placówek medycznych, ale przede wszystkim są to działania zwiększające efektywność pracy lekarzy i zadowolenie pacjentów. W odpowiedzi na te wyzwania Urszula Szybowicz, przedstawicielka Polskiej Federacji Szpitali i Fundacji „Nie Widać Po Mnie”, zaproponowała zestaw dobrych praktyk, które mogą znacząco poprawić funkcjonowanie systemu ochrony zdrowia właśnie w tym obszarze.
Propozycja poniżej.
Wpisują się w kampanię „#ODWOLUJE #NIEBLOKUJE”, wspieraną przez RPP Bartłomieja Chmielowca, która podkreśla znaczenie odpowiedzialności pacjentów za informowanie o rezygnacji z wizyt, co pozwala na lepsze wykorzystanie dostępnych terminów i umożliwia innym pacjentom skorzystanie z usług medycznych. Kampania zwraca uwagę na konsekwencje nieodwoływania wizyt oraz promuje odpowiedzialność społeczną w korzystaniu z opieki zdrowotnej.
Propozycje dobrych praktyk w zarządzaniu kolejką pacjentów i odwoływaniu wizyt to gotowe rozwiązania, które placówki mogą u siebie wprowadzić bądź zmodyfikować je do swoich potrzeb.
Dzięki dobrym praktykom możliwe jest stworzenie bardziej efektywnego i przyjaznego systemu opieki medycznej, z którego skorzystają zarówno pacjenci, jak i personel medyczny.
Przeczytaj także: „Jak poradzić sobie ze skargami pacjentów?”.