Polska Federacja Szpitali

Dobre praktyki w zarządzaniu kolejką pacjentów i odwoływaniu wizyt

Udostępnij:

Urszula Szybowicz, przedstawicielka Polskiej Federacji Szpitali i Fundacji „Nie Widać Po Mnie”, przygotowała propozycje, które mogą znacząco poprawić funkcjonowanie systemu ochrony zdrowia w zarządzaniu kolejką pacjentów i odwoływaniu wizyt.  

Zarządzanie kolejką pacjentów oraz efektywne odwoływanie wizyt to niezwykle istotne aspekty organizacji pracy placówek medycznych, ale przede wszystkim są to działania zwiększające efektywność pracy lekarzy i zadowolenie pacjentów. W odpowiedzi na te wyzwania Urszula Szybowicz, przedstawicielka Polskiej Federacji Szpitali i Fundacji „Nie Widać Po Mnie”, zaproponowała zestaw dobrych praktyk, które mogą znacząco poprawić funkcjonowanie systemu ochrony zdrowia właśnie w tym obszarze.

Propozycja poniżej.



Wpisują się w kampanię „#ODWOLUJE #NIEBLOKUJE”, wspieraną przez RPP Bartłomieja Chmielowca, która podkreśla znaczenie odpowiedzialności pacjentów za informowanie o rezygnacji z wizyt, co pozwala na lepsze wykorzystanie dostępnych terminów i umożliwia innym pacjentom skorzystanie z usług medycznych. Kampania zwraca uwagę na konsekwencje nieodwoływania wizyt oraz promuje odpowiedzialność społeczną w korzystaniu z opieki zdrowotnej.

Propozycje dobrych praktyk w zarządzaniu kolejką pacjentów i odwoływaniu wizyt to gotowe rozwiązania, które placówki mogą u siebie wprowadzić bądź zmodyfikować je do swoich potrzeb.

Dzięki dobrym praktykom możliwe jest stworzenie bardziej efektywnego i przyjaznego systemu opieki medycznej, z którego skorzystają zarówno pacjenci, jak i personel medyczny.

Przeczytaj także: „Jak poradzić sobie ze skargami pacjentów?”.

Menedzer Zdrowia facebook

 
© 2025 Termedia Sp. z o.o. All rights reserved.
Developed by Bentus.