Skpp.edu.pl

Fundusz powinien mniej płacić za telefoniczne leczenie pacjentów

Udostępnij:
– Musimy mieć świadomość ograniczonej wartości teleporad ze względu na utrudnione badanie przedmiotowe. Nie ukrywam, że w mojej opinii powinny być mniej płatne, co zniechęciłoby personel do ich ewentualnego nadużywania – mówi dr hab. n med. Szczepan Cofta, dyrektor Szpitala Klinicznego Przemienienia Pańskiego UM w Poznaniu.
W odpowiedzi na pytanie portalu „Prawo.pl”, czy potrzebny jest standard udzielania teleporady w ambulatoryjnej opiece specjalistycznej, skoro taki pojawił się w podstawowej opiece zdrowotnej, dr hab. n med. Szczepan Cofta przyznaje, że oczywiście niezbędna jest racjonalizacja udzielania teleporad w ambulatoryjnej opiece specjalistycznej. Można nimi odciążyć pacjentów przychodzących do specjalistów, np. z przyzwyczajenia w sytuacjach, gdy taka wizyta nie jest niezbędna.

– Konieczny jest jednak jasny osąd – świadomość ograniczonej wartości tych porad ze względu na utrudnione badanie przedmiotowe. Nie ukrywam, że w mojej opinii, po okresie przejściowym porady te w ramach AOS i POZ powinny być mniej płatne, co zniechęciłoby personel do ich ewentualnego nadużywania – dodaje dr Szczepan Cofta na „Prawo.pl”.

Przeczytaj także: „To nieprawda, że teleporady w POZ się nie sprawdzają”, „TelePOZ się nie sprawdza”, „Bartłomiej Chmielowiec o cewnikowaniu przez telefon” i „Agnieszka Mastalerz-Migas o teleporadach w POZ”.

 
© 2024 Termedia Sp. z o.o. All rights reserved.
Developed by Bentus.