Kampania "Zadbaj o swoje serce" laureatem VII edycji plebiscytu Liderzy Ochrony Zdrowia

Udostępnij:
Projekt "Zadbaj o swoje serce" jest realizowany nieprzerwanie od 2006 r. Przebadano już ponad 30 tys. osób w całym kraju. W tym roku przypada organizacja jubileuszowej akcji – 28 kwietnia w poznańskim Pasażu Rondo (ul. Zamenhofa 133) odbędzie się już dwusetne spotkanie z pacjentami.
W konkursie Liderzy Ochrony Zdrowia co roku nagradzane są najbardziej wartościowe inicjatywy, postawy oraz wyjątkowe przedsięwzięcia i zaangażowanie w pracy na rzecz pacjentów i systemu ochrony zdrowia. Organizatorem plebiscytu jest czasopismo "Ogólnopolski System Ochrony Zdrowia".

Celem kampanii "Zadbaj o swoje serce" jest wzrost świadomości w zakresie zdrowego stylu życia oraz profilaktyki chorób serca, w szczególności nadciśnienia tętniczego i hipercholesterolemii, które są najczęstszą przyczyną zgonów w Polsce. Codziennie 164 Polaków umiera z powodu niewydolności serca, co w ciągu roku oznacza 60 tys. zgonów. Aż połowa pacjentów umiera w ciągu 5 lat od rozpoznania choroby – więcej niż w wypadku raka piersi, jajnika czy prostaty. Zaangażowani w kampanię lekarze zachęcają przede wszystkim do profilaktyki, a zatem do właściwego odżywiania, poddawania się badaniom okresowym oraz do wdrażania innych działań zapobiegawczych, a także motywują uczestników do podjęcia decyzji istotnych z perspektywy zdrowia serca. Każda przeprowadzona akcja ułatwia uczestnikom projektu dostęp do lekarzy specjalistów oraz umożliwia profilaktykę kardiologiczną w zakresie wykonywanych badań. Podczas spotkań uczestnicy mogą skorzystać z wielu badań: EKG, pomiaru ciśnienia krwi, badania poziomu cholesterolu, obliczania wskaźnika BMI oraz wskazań właściwej diety, zapobiegania nadciśnieniu tętniczemu i nadwadze. Badania połączone są ze specjalistycznymi konsultacjami lekarzy oraz dietetyków.

- Jako lider diagnostyki telemedycznej, prowadzący usługę kardiotele – całodobową teleopiekę kardiologiczną (konsultacje i wykonywanie EKG przez telefon) czujemy się firmą odpowiedzialną społecznie, dlatego też cieszy nas docenienie projektu "Zadbaj o swoje serce", a także jego popularność wśród pacjentów. Jesteśmy pionierem usług telemedycznych w Polsce i chcemy się dzielić naszą wiedzą i doświadczeniem, rozwijając nasze usługi tak, aby były dostępne dla wszystkich chorujących na serce Polaków – podsumowuje Ireneusz Plaza, prezes Telemedycyny Polskiej SA.

Przedsięwzięcie realizowane jest w wybranych 7 regionach Polski. W każdym z nich odbywa się edycja, składająca się z 5 jednodniowych akcji, organizowanych w kolejne niedziele – co daje 35 akcji rocznie. Gospodarzami i jednocześnie współorganizatorami każdego wydarzenia są nowoczesne, zaangażowane społecznie oraz dbające o dobre samopoczucie klienta centra handlowe. Wybór miejsc podyktowany jest przede wszystkim powszechną dostępnością dla odwiedzających oraz możliwością szerszego dotarcia do zainteresowanych, zgodnie z założeniem strategicznym „Być tam, gdzie już są” – czyli wyjść do pacjentów w miejscach, gdzie przebywają. Partnerem strategicznym kampanii "Zadbaj o swoje serce" są Zakłady Tłuszczowe Kruszwica SA.
 
© 2024 Termedia Sp. z o.o. All rights reserved.
Developed by Bentus.