NFZ: 1214 skarg w III kwartale 2014

Udostępnij:
Narodowy Fundusz Zdrowia w III kwartale rozpatrzył 1214 skarg, w tym 1148 w oddziałach wojewódzkich Funduszu i 66 w centrali. Skargi dotyczą naruszenia praw pacjentów w zakresie udzielania świadczeń opieki zdrowotnej przez świadczeniodawców posiadających umowy z NFZ, przewlekłego lub biurokratycznego załatwiania spraw, zaniedbania lub nienależytego wykonywania zadań przez pracowników NFZ.
Na świadczeniodawców realizujących umowy zawarte z Narodowym Funduszem Zdrowia o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej w Narodowym Funduszu Zdrowia rozpatrzono 1 030 skarg. Skargi dotyczące świadczeniodawców, są kwalifikowane i rozpatrywane z uwzględnieniem podziału na skargi w zakresie dostępności oraz jakości udzielanych świadczeń. 56,8 proc. wszystkich skarg w zakresie realizacji umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej przez świadczeniodawców dotyczyło dostępności do świadczeń, a 23,7 proc. - jakości udzielanych świadczeń.

Wśród wszystkich skarg rozpatrzonych w III kwartale 2014 r. w Narodowym Funduszu Zdrowia jako zasadne uznano skargi dotyczące m.in.:
• pobierania opłat za świadczenia opieki zdrowotnej,
• odmowy udzielenia świadczenia opieki zdrowotnej,
• długiego czasu oczekiwania na realizację świadczeń opieki zdrowotnej,
• organizacji pracy świadczeniodawców (np. nieprzestrzegania harmonogramu pracy przez lekarzy).

Na działalność Narodowego Funduszu Zdrowia, w oddziałach wojewódzkich i centrali Narodowego Funduszu Zdrowia rozpatrzono 184 skargi, w tym: w oddziałach wojewódzkich - 123 skargi, w centrali - 61 skarg.

W liczbie 184 skarg rozpatrzonych w oddziałach wojewódzkich i Centrali Narodowego Funduszu Zdrowia w zakresie działalności Narodowego Funduszu Zdrowia, za zasadne uznano 24 skargi. Skargi zasadne dotyczyły m.in.:
• zachowania pracowników OW NFZ,
• długiego czasu oczekiwania na uzyskanie danych dostępowych do ZIP,
• skierowań na leczenie uzdrowiskowe.
 
© 2024 Termedia Sp. z o.o. All rights reserved.
Developed by Bentus.