Nowości w ministerstwie: Nowy podział kompetencji i powołanie członków Rady Rewizyjnej w CSIOZ

Udostępnij:
Minister zdrowia podpisał nowy regulamin organizacyjny resortu zdrowia. Według nowego podziału kompetencji za koszyk świadczeń gwarantowanych odpowiedzialny będzie teraz Departament Polityki Lekowej i Farmacji. Z kolei wiceminister powołał członków Rady Rewizyjnej w Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia
W związku ze zmianami wprowadzonymi przez Konstantego Radziwiłła departament odpowiedzialny za politykę lekową zajmie się prowadzeniem spraw dotyczących zakwalifikowania, usunięcia, zmiany poziomu lub sposobu finansowania, lub warunków realizacji świadczeń gwarantowanych w zakresie: podstawowej opieki zdrowotnej, ambulatoryjnej opieki specjalistycznej, leczenia szpitalnego, lecznictwa uzdrowiskowego, leczenia stomatologicznego, programów zdrowotnych, ratownictwa medycznego, z wyłączeniem zadań o których mowa w § 32 ust. 1 pkt 19 i 20, opieki psychiatrycznej i leczenia uzależnień, opieki paliatywnej i hospicyjnej, świadczeń pielęgnacyjnych i opiekuńczych w ramach opieki długoterminowej, rehabilitacji leczniczej; świadczeń wysokospecjalistycznych finansowanych z budżetu państwa w części pozostającej w dyspozycji Ministra Zdrowia. Departament lekowy przejmie także prowadzenie spraw z zakresu taryfikacji świadczeń.

Do tej pory koszyk świadczeń gwarantowanych pozostawał w kompetencjach Departamentu Organizacji Ochrony Zdrowia.

Powołanie członków rady to decyzja wiceministra Piotra Gryzy.

W skład jej skład zostali powołani: Jacek Biernacki (przewodniczący), Jacek Korczykowski (zastępca przewodniczącego) oraz Michał Maćkowiak (członek). Ponadto w posiedzeniach Rady (w charakterze obserwatorów) będą uczestniczyć przedstawiciel Ministerstwa Cyfryzacji oraz Agnieszka Kister - dyrektor Departamentu Infrastruktury i e-Zdrowia w Ministerstwie Zdrowia.

Powołanie rady to element działań ministra zdrowia w zakresie wzmocnienia nadzoru nad Centrum. Do zadań rady należą m.in.: - sporządzanie dla ministra zdrowia (na podstawie informacji oraz dokumentów przekazywanych przez dyrektora Centrum) comiesięcznego raportu ze stanu projektów informatycznych prowadzonych przez Centrum oraz innych działań podejmowanych przez Centrum, obejmującego w szczególności: informacje o stanie realizowanych przez Centrum projektów informatycznych wraz z ich bieżącą oceną i wynikającymi z niej wnioskami i rekomendacjami, ocenę zasadności przyjmowanych przez Centrum rozwiązań informatycznych obejmujących sprzęt i oprogramowanie oraz wynikające z niej wnioski i rekomendacje, ocenę możliwości i stopnia realizacji przez Centrum jego zadań oraz wynikające z niej wnioski i rekomendacje; opiniowanie spraw wniesionych przez dyrektora Centrum; identyfikowanie ryzyk związanych z podjętymi lub planowanymi działaniami Centrum w zakresie realizowanych projektów teleinformatycznych.
 
© 2024 Termedia Sp. z o.o. All rights reserved.
Developed by Bentus.