Rośnie popularność polis lekowych

Udostępnij:
Kiedy przed rokiem PZU wprowadził do oferty polisy lekowe, duża część rynku pukała się w czoło. Nie tak wyobrażała sobie realizację strategii ubezpieczeniowego giganta, który w obszarze ubezpieczeń zdrowotnych widział szansę na miliardy złotych dodatkowych przychodów.
Okazuje się jednak, że polisy lekowe mogą być strzałem w dziesiątkę. Zarówno PZU, jak i Medica Polska, która również w ubiegłym roku wprowadziła do sprzedaży ten produkt, chwalą się, że apteczne ubezpieczenia w końcu zaczęły się sprzedawać. Grupowo… — Po wprowadzeniu do oferty polis aptecznych oferty musieliśmy przejść przez etap edukowania klientów i budowania świadomości. Mamy to za sobą i sprzedaż ruszyła — mówi Artur Smolarek, dyrektor zarządzający ds. ubezpieczeń zdrowotnych w PZU
.
-Rosnącej sprzedaży polis lekowych PZU nie przeszkadza nawet fakt, że są one produktem grupowym, adresowanym do pracodawców. Firmy mogą je kupić dla pracowników w ramach pakietu socjalnego. Jak twierdzi ubezpieczyciel, korzysta z nich już kilkadziesiąt tysięcy osób - pisze " Puls Biznesu". — Mimo że mamy spowolnienie gospodarcze i pracodawcy oszczędzają, sprzedaż naszych polis rośnie — twierdzi Artur Smolarek.

O rosnącej popularności polis lekowych mówi także Xenia Kruszewska, szefowa Mediki Polska. Ubezpieczyciel sprzedaje je w modelu indywidualnym. Jej produkt różni się od ubezpieczenia oferowanego przez PZU, które umożliwia uzyskanie 80-procentowej zniżki na zakup medykamentu w jednej z kilkunastu tysięcy współpracujących z firmą aptek. -Polisa Mediki Polska ma więcej wspólnego z klasycznym ubezpieczeniem. Najpierw klient kupuje lekarstwa, a następnie wnosi o zwrot kosztów. Wysokość odszkodowania to różnica między ceną detaliczną leku a limitem refundacji z Narodowego Funduszu Zdrowia. W przypadku najbardziej popularnych lekarstw oznacza to zwrot 100 proc. poniesionych przez pacjenta wydatków - pisze gazeta.
 
© 2024 Termedia Sp. z o.o. All rights reserved.
Developed by Bentus.