Wielkopolska: NFZ szuka kandydata na szefa oddziału

Udostępnij:
Po rezygnacji Karola Chojnackiego ze stanowiska dyrektora wielkopolskiego oddziału NFZ ogłoszono termin składania dokumentów dla kandydatów chcących pełnić tę funkcję. Oferty można składać do 12 lipca 2013 r. Lakoniczny komunikat centrali NFZ nie zostawia złudzeń co do terminów. Wymagania też nie są małe.
Z nieoficjalnych informacji, do jakich dotarł nasz portal, wynika, że na objęcie stanowiska dyrektora wielkopolskiego oddziału NFZ szanse ma m.in. dr Włodzimierz Pilarczyk, który przez 23 lata kierował Zespołem Opieki Zdrowotnej w Gnieźnie.

A oto lista wymagań, jakie musi spełnić kandydat na dyrektora Wielkopolskiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia.

W oparciu o regulacje art. 102 w zw. z art. 107 ustawy z 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. z 2008 r. Nr 164, poz. 1027, z późn. zm.), zwanej dalej "ustawą", Prezes Narodowego Funduszu Zdrowia ogłasza nabór na stanowisko Dyrektora Wielkopolskiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia, zwanego dalej "Dyrektorem Oddziału".
1. Nazwa i adres Urzędu: Narodowy Fundusz Zdrowia - Centrala, zwany dalej "Funduszem", ul. Grójecka 186, 02- 390 Warszawa
2. Miejsce wykonywania pracy: siedziba Wielkopolskiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia w Poznaniu.
3. Wymagania związane ze stanowiskiem pracy:
Kandydat przystępujący do naboru na stanowisko Dyrektora Oddziału winien spełniać następujące warunki określone w art. 107 ust. 3 ustawy, tj. być osobą, która:
1) posiada wykształcenie wyższe magisterskie lub równorzędne, preferowane w zakresie prawa, ekonomii, medycyny, organizacji ochrony zdrowia lub zarządzania;
2) posiada wiedzę i doświadczenie, preferowane z zakresu ochrony zdrowia, dające rękojmię prawidłowego wykonywania obowiązków dyrektora, potwierdzone stosownymi dokumentami;
3) nie była prawomocnie skazana za przestępstwo popełnione umyślnie.
Zgodnie z art. 107 ust. 6 ustawy Dyrektor Oddziału nie może być jednocześnie:
1) Prezesem Funduszu albo jego zastępcą:
2) głównym księgowym Funduszu;
3) pracownikiem centrali Funduszu;
4) świadczeniodawcą (w rozumieniu ustawy);
5) właścicielem lub pracownikiem apteki, hurtowni farmaceutycznej lub podmiotu wytwarzającego produkty lecznicze i wyroby medyczne;
6) posiadaczem akcji lub udziałów w spółkach prowadzących podmioty będące świadczeniodawcami oraz podmiotami, o których mowa w pkt 5;
7) osobą, o której mowa w art. 112 ust. 1 pkt 2-9 ustawy, tj.:
a) właścicielem, pracownikiem lub osobą współpracującą ze świadczeniodawcami, którzy zawarli umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej lub ubiegają się o zawarcie takich umów;
b) członkiem organów lub pracownikiem podmiotów tworzących w rozumieniu przepisów o działalności leczniczej;
c) członkiem organów lub pracownikiem jednostek samorządu terytorialnego;
d) członkiem organów zakładu ubezpieczeń prowadzącego działalność ubezpieczeniową na podstawie ustawy z dnia 22 maja 2003 r. o działalności ubezpieczeniowej (Dz. U. Nr 124, poz. 1151, z późn. zm.);
e) właścicielem akcji lub udziałów w spółkach handlowych prowadzących podmioty, o których mowa w lit. a;
f) właścicielem w spółkach handlowych więcej niż 10 % akcji lub udziałów przedstawiających więcej niż 10 % kapitału zakładowego - w każdej z tych spółek, w przypadku spółek innych niż określone w lit. e;
g) posłem, posłem do Parlamentu Europejskiego albo senatorem;
h) członkiem Rady Funduszu oraz rad oddziałów wojewódzkich Funduszu.
Ponadto zgodnie z art. 107 ust. 7 ustawy Dyrektor Oddziału nie może wykonywać działalności gospodarczej.
Kandydat powinien legitymować się minimum 5-letnim doświadczeniem na stanowisku kierowniczym w sektorze ochrony zdrowia.
4. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:
Zgodnie z art. 107 ust. 5 ustawy do zakresu obowiązków Dyrektora Oddziału należy w szczególności:
1) efektywne i bezpieczne gospodarowanie środkami finansowymi oddziału wojewódzkiego Funduszu;
2) przygotowanie i przedstawianie radzie oddziału wojewódzkiego Funduszu corocznych prognoz przychodów i kosztów;
3) przygotowanie i przedstawienie radzie oddziału wojewódzkiego Funduszu projektu planu finansowego oddziału wojewódzkiego Funduszu na rok następny;
4) sporządzanie projektu planu pracy oddziału wojewódzkiego Funduszu;
5) realizacja planu finansowego oddziału wojewódzkiego Funduszu i planu pracy oddziału wojewódzkiego Funduszu;
6) sporządzanie sprawozdania z wykonania planu finansowego oddziału wojewódzkiego Funduszu za dany rok;
7) sporządzanie okresowych i rocznych sprawozdań z działalności oddziału wojewódzkiego Funduszu;
8) przeprowadzanie postępowań o zawarcie umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej, w tym świadczeń wysokospecjalistycznych;
9) dokonywanie wyboru realizatorów programów zdrowotnych, w tym w imieniu danego ministra;
10) zawieranie i rozliczanie umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej, w tym świadczeń wysokospecjalistycznych i programów lekowych określonych w przepisach ustawy o refundacji, oraz zawieranie i rozliczanie umów o realizację programów zdrowotnych;
11) realizacja zadania, o którym mowa w art. 108;
12) kontrola i monitorowanie:
a) ordynacji lekarskich,
b) realizacji umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej;
13) przeprowadzanie kontroli świadczeniodawców i aptek;
14) monitorowanie celowości, udzielanych w ramach umów, świadczeń opieki zdrowotnej;
15) pełnienie funkcji pracodawcy w rozumieniu przepisów Kodeksu pracy w stosunku do osób zatrudnionych w oddziale wojewódzkim Funduszu;
16) wydawanie indywidualnych decyzji w sprawach ubezpieczenia zdrowotnego;
17) udzielanie, na żądanie Prezesa Funduszu lub rady oddziału wojewódzkiego Funduszu, informacji o bieżącej działalności oddziału wojewódzkiego;
18) wykonywanie innych zadań określonych w ustawie;
19) przeprowadzanie postępowań o zawarcie umów z dysponentami zespołów ratownictwa medycznego na wykonywanie medycznych czynności ratunkowych, zawieranie, rozliczanie i kontrola realizacji tych umów, na podstawie ustawy z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym;
20) zawieranie umów dobrowolnego ubezpieczenia zdrowotnego, o którym mowa w art. 68;
21) zawieranie umów, o których mowa w art. 41 i art. 48 ustawy o refundacji;
22) kontrola, monitorowanie i rozliczanie umów, o których mowa w art. 41 i art. 48 ustawy o refundacji;
23) wydawanie decyzji administracyjnych, o których mowa w art. 50 ust. 18.
5. Wymagane dokumenty:
1) życiorys;
2) list motywacyjny;
3) kwestionariusz osobowy kandydata;
4) dokumenty potwierdzające wymagane w ogłoszeniu wykształcenie;
5) dokumenty potwierdzające co najmniej 5-letni staż na stanowisku kierowniczym w sektorze ochrony zdrowia;
6) oświadczenie kandydata o korzystaniu z pełni praw publicznych;
7) oświadczenie kandydata o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
8) oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji;
9) oświadczenie kandydata o niekaralności zakazem zajmowania stanowisk kierowniczych w urzędach organów władzy publicznych lub pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem funkcji środkami publicznymi;
9) oświadczenie lustracyjne lub informacja o złożeniu oświadczenia lustracyjnego, zgodnie z art. 7 w zw. z art. 4 pkt 29 ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2007 r. Nr 63, poz. 425, z późn. zm.) - dotyczy kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r.;
10) poświadczenie bezpieczeństwa związanego z dostępem do informacji niejawnych, oznaczonych klauzulą "Tajne" (w przypadku jego braku oświadczenie kandydata o dobrowolnym poddaniu się procedurze sprawdzającej umożliwiającej nadanie takiego poświadczenia).
6. Dodatkowe dokumenty i oświadczenia:
Inne dokumenty potwierdzające dodatkowe kwalifikacje lub umiejętności. Dodatkowym atutem będą studia podyplomowe w zakresie zarządzania, zdrowia publicznego, ubezpieczeń zdrowotnych.
7. Termin i miejsce składania dokumentów (ofert):
Elementy oferty kandydata, o których mowa w ust. 5 i 6 ogłoszenia, powinny stanowić odrębne dokumenty. W przypadku przedstawienia dokumentów w języku obcym, należy dołączyć również ich tłumaczenie na język polski dokonane przez tłumacza przysięgłego.
Dokumenty, o których mowa w ust. 5 i 6 ogłoszenia, w oryginale albo kopii uwierzytelnionej notarialnie, należy składać w zamkniętych kopertach, bezpośrednio w siedzibie Centrali Narodowego Funduszu Zdrowia albo przesyłać (decyduje data wpływu do Centrali NFZ) na adres:
Centrala Narodowego Funduszu Zdrowia
Biuro Kadr i Szkoleń, pokój 2.10
02-390 Warszawa, ul. Grójecka 186
z dopiskiem:
"NABÓR NA STANOWISKO DYREKTORA WIELKOPOLSKIEGO ODDZIAŁU WOJEWÓDZKIEGO NARODOWEGO FUNDUSZU ZDROWIA - DyrOW/13/30"
Termin składania dokumentów upływa w dniu 12 lipca 2013 r. Oferty przesłane po terminie nie będą brane pod uwagę podczas dalszej części postępowania naborowego.
Oferty kandydatów, które nie będą zawierać dokumentów, o których mowa w ust. 5 i 6 ogłoszenia, nie podlegają uzupełnieniu. Brak w ofertach kandydatów któregokolwiek z wymaganych dokumentów, o których mowa w ust. 5 ogłoszenia, będzie skutkował tym, iż takie oferty nie będą brane pod uwagę podczas dalszej części postępowania naborowego.
8. Informacja o metodach i technikach naboru:
Przyjmuje się, że technika naboru będzie polegała na:
1) formalnej weryfikacji dokumentów, o których mowa w ust. 5 i 6 ogłoszenia;
2) analizie merytorycznej dokumentów, o których mowa w ust. 5 i 6 ogłoszenia;
3) rozmowie kwalifikacyjnej z kandydatami, w trakcie której odbędzie się sprawdzenie wiedzy kandydatów z tematyki dotyczącej zakresu spraw należących do właściwości Funduszu oraz sprawdzenie kompetencji kierowniczych.
W przypadku, gdy do niniejszego konkursu przystąpi więcej niż 10 kandydatów, komisja podejmie decyzję o możliwości zweryfikowania wiedzy kandydatów także w formie pisemnej (test wiedzy lub pytania otwarte), a rozmowa kwalifikacyjna, o której mowa w pkt. 3 zostanie przeprowadzona z 4 kandydatami, którzy z części pisemnej uzyskają najwyższą punktację.
9. Informacje dodatkowe dotyczące naboru:
• Kandydaci proszeni są o podanie numeru telefonu i adresu poczty elektronicznej.
• Kandydaci spełniający wymagania formalne, którzy - po analizie dokumentów - zostaną zakwalifikowani do kolejnego etapu naboru, będą powiadomieni telefonicznie lub za pomocą poczty elektronicznej o terminie i miejscu przeprowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej.
• Kandydaci, których oferty zostaną rozpatrzone negatywnie nie będą o tym informowani.
• Wszystkie wymagane oświadczenia określone w ust. 5 i 6 ogłoszenia, należy własnoręcznie podpisać. W przypadku składania oświadczenia lustracyjnego lub informacji o złożeniu oświadczenia lustracyjnego, należy je umieścić w zamkniętej i opisanej kopercie dołączonej do pozostałych dokumentów określonych w ust. 5 i 6 ogłoszenia.
• Dodatkowe informacje można uzyskać telefoniczne pod numerem 22 572 60 83.
 
© 2024 Termedia Sp. z o.o. All rights reserved.
Developed by Bentus.