Specjalizacje, Kategorie, Działy

Cytrynowa kampania o raku piersi także w Polsce

Udostępnij:
Międzynarodowa kampania dotycząca raka piersi, w której bierze udział także Polska ma na celu edukację w rozpoznawaniu niepokojących zmian za pomocą cytryn. Ma przełamać tabu i zachęcić do dyskusji na temat tego nowotworu.
Jak podaje Medscape, w kampanii biorą udział takie kraje jak Wielka Brytania, USA, kanada, Australia, RPA, Holandia i Polska. Organizuje ją Worldwide Breast Cancer posługując się obrazami cytryn ilustrującymi 12 kluczowych zmian w piersiach, które mogą wskazywać na rozwój nowotworu. Obraz rozprzestrzenia się w sieci z prędkością wirusa mając 3 mln wyświetleń na FB i 40 tys. udostępnień.

Zdaniem WBC nadal wiele pacjentek nie chce rozmawiać o raku i ma słabe pojęcie na temat postaw prozdrowotnych. Organizacja cieszy się, ze kampania przyciąga uwagę, ponieważ wczesna diagnoza raka piersi daje najlepszą szansę na przeżycie. A coraz lepsze terapie i wcześniejsze diagnozy przyczyniają się do tego, że coraz większej liczbie kobiet udaje się wygrać z chorobą.

Prace nad kampanią rozpoczęły się już 15 lat temu. Dr Corrine Ellsworth Beaumont, założycielka WBC, której obie babcie zmarły na raka piersi zaczęła wtedy zadawać pytania dotyczące ryzyka, potrzebnej wiedzy, screeningu, wyglądu. Pierwszym sygnałem, ze coś się w piersi dzieje jest grudka. Jednak mammografia może wykryć zmiany zanim staną się wyczuwalne za pomocą dłoni.
 
Redaktor prowadzący:
dr n. med. Katarzyna Stencel - Oddział Onkologii Klinicznej z Pododdziałem Dziennej Chemioterapii, Wielkopolskie Centrum Pulmonologii i Torakochirurgii im. Eugenii i Janusza Zeylandów w Poznaniu
 
© 2024 Termedia Sp. z o.o. All rights reserved.
Developed by Bentus.