Johnson & Johnson otwiera w Warszawie swoje pierwsze naukowo-badawcze centrum doskonałości
Autor: Aleksandra Lang
Data: 12.07.2018
Źródło: AL/mat.pras.
Firma Johnson & Johnson Poland, spółka należąca do grupy Johnson & Johnson Family of Consumer Companies, 11 lipca uroczyście otworzyła w Warszawie Globalne Centrum Badań i Rozwoju Biomedycznej Informacji Sektora Konsumenckiego (CoBIC), podkreślając tym swoje zaangażowanie w rozwój i badania nad innowacjami.
CoBIC to pierwsze naukowo-badawcze centrum doskonałości sektora konsumenckiego w historii firmy. Do jego głównych zadań należeć będzie przyspieszanie i doskonalenie cyklów innowacji poprzez przetwarzanie, analizowanie i raportowanie informacji niezbędnych do rozwoju swoich produktów.
W CoBIC zatrudnienie znajdą eksperci w obrębie biznesu, nauki i analizy danych. Ich praca koncentrować się będzie na rozwoju, rejestracji i wprowadzaniu do sprzedaży nowych produktów z zakresu zdrowia i higieny osobistej firmy Johnson & Johnson na całym świecie. Nowoczesna siedziba CoBIC zapewniać będzie wsparcie w obszarach regulacji, operacji klinicznych, laboratoryjnych systemów informacyjnych oraz spraw medycznych. Placówka stanowić będzie niezwykle ważny punkt kontaktowy dla wszystkich oddziałów firmy na całym świecie.
- Polska posiada ogromną pulę niezwykle utalentowanych pracowników i jest miejscem, w którym nieustannie rozwija się innowacje - powiedział Frank Konings, dyrektor operacyjny Johnson & Johnson Consumer. - Dodatkowo, godziny pracy w Polsce nakładają się na godziny pracy we wszystkich naszych centrach badawczo-rozwojowych na całym świecie, co zdecydowanie pomaga w globalnej integracji i usprawnieniu pracy. Inaugurując CoBIC, chcemy stać się integralną częścią podmiotów rozwijających naukowy potencjał Polski i tworzyć większą wartość dla tych, którym służymy na całym świecie.
Polski, 38-milionowy rynek zbytu jest jednym z największych w Unii Europejskiej . Korzystna lokalizacja w centrum kontynentu umożliwia optymalny eksport towarów i usług do wszystkich krajów europejskich i dotarcie do ponad 500 milionów konsumentów. Johnson & Johnson ściśle współpracowało z Urzędem m.st. Warszawy, by otworzyć i rozbudować kampus CoBIC na terenie centrum biznesowego Wiśniowy Business Park. Dzięki temu możliwe było stworzenie dodatkowej, zlokalizowanej w bezpośrednim sąsiedztwie placówki, stacji rowerów miejskich, umożliwiającej zatrudnionym wygodny dojazd do pracy.
- Tworzenie innowacji jest jednym z kluczowych celów nowej strategii dla Warszawy do roku 2030. Tym bardziej cieszy nas, że kolejna duża firma zdecydowała się skorzystać z potencjału naukowo-
-badawczego oferowanego przez Warszawę - powiedział Michał Olszewski, zastępca prezydenta m.st. Warszawy. - Ten rodzaj inwestycji jest niezwykle istotny nie tylko ze względu na tworzenie nowych, wyspecjalizowanych miejsc pracy, ale ma również stymulujący wpływ na całe środowisko badawczo-rozwojowe. Wierzymy, że CoBIC przyciągnie nowe talenty, które zwiększą potencjał branży w tej części Europy.
Za opracowanie strategii i działanie CoBIC odpowiada Jean-François Porracchia, poprzedni szef ośrodka badawczo-rozwojowego firmy w Val de Reuil we Francji, który w Johnson & Johnson pracuje od 19 lat. On i jego zespół byli silnie wspierani przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu, która zapewniła profesjonalne doradztwo lokalizacyjne na wszystkich etapach procesu decyzyjnego i ułatwiła akomodację Johnson & Johnson Consumer w Warszawie.
- Inwestycja Johnson & Johnson dowodzi, że innowacyjne projekty o strategicznym znaczeniu można z sukcesem realizować w Polsce. Mamy bardzo dobrze wykształconych ludzi, którym chce się pracować i tworzyć wartość dodaną dla polskiej gospodarki - powiedział Tomasz Pisula, prezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu. Jak zauważył, sektor nowoczesnych usług (BSS) zatrudnia 280 tys. osób, a ponad 36 tys. pracuje w centrach o charakterze badawczo-rozwojowym.
CoBIC będzie współdzielił przestrzeń z innymi zespołami zatrudnionymi w Johnson & Johnson (m.in. z firmy Janssen i działów sprzętu medycznego). Docelowo w CoBIC zatrudnienie znajdzie 90 osób.
W CoBIC zatrudnienie znajdą eksperci w obrębie biznesu, nauki i analizy danych. Ich praca koncentrować się będzie na rozwoju, rejestracji i wprowadzaniu do sprzedaży nowych produktów z zakresu zdrowia i higieny osobistej firmy Johnson & Johnson na całym świecie. Nowoczesna siedziba CoBIC zapewniać będzie wsparcie w obszarach regulacji, operacji klinicznych, laboratoryjnych systemów informacyjnych oraz spraw medycznych. Placówka stanowić będzie niezwykle ważny punkt kontaktowy dla wszystkich oddziałów firmy na całym świecie.
- Polska posiada ogromną pulę niezwykle utalentowanych pracowników i jest miejscem, w którym nieustannie rozwija się innowacje - powiedział Frank Konings, dyrektor operacyjny Johnson & Johnson Consumer. - Dodatkowo, godziny pracy w Polsce nakładają się na godziny pracy we wszystkich naszych centrach badawczo-rozwojowych na całym świecie, co zdecydowanie pomaga w globalnej integracji i usprawnieniu pracy. Inaugurując CoBIC, chcemy stać się integralną częścią podmiotów rozwijających naukowy potencjał Polski i tworzyć większą wartość dla tych, którym służymy na całym świecie.
Polski, 38-milionowy rynek zbytu jest jednym z największych w Unii Europejskiej . Korzystna lokalizacja w centrum kontynentu umożliwia optymalny eksport towarów i usług do wszystkich krajów europejskich i dotarcie do ponad 500 milionów konsumentów. Johnson & Johnson ściśle współpracowało z Urzędem m.st. Warszawy, by otworzyć i rozbudować kampus CoBIC na terenie centrum biznesowego Wiśniowy Business Park. Dzięki temu możliwe było stworzenie dodatkowej, zlokalizowanej w bezpośrednim sąsiedztwie placówki, stacji rowerów miejskich, umożliwiającej zatrudnionym wygodny dojazd do pracy.
- Tworzenie innowacji jest jednym z kluczowych celów nowej strategii dla Warszawy do roku 2030. Tym bardziej cieszy nas, że kolejna duża firma zdecydowała się skorzystać z potencjału naukowo-
-badawczego oferowanego przez Warszawę - powiedział Michał Olszewski, zastępca prezydenta m.st. Warszawy. - Ten rodzaj inwestycji jest niezwykle istotny nie tylko ze względu na tworzenie nowych, wyspecjalizowanych miejsc pracy, ale ma również stymulujący wpływ na całe środowisko badawczo-rozwojowe. Wierzymy, że CoBIC przyciągnie nowe talenty, które zwiększą potencjał branży w tej części Europy.
Za opracowanie strategii i działanie CoBIC odpowiada Jean-François Porracchia, poprzedni szef ośrodka badawczo-rozwojowego firmy w Val de Reuil we Francji, który w Johnson & Johnson pracuje od 19 lat. On i jego zespół byli silnie wspierani przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu, która zapewniła profesjonalne doradztwo lokalizacyjne na wszystkich etapach procesu decyzyjnego i ułatwiła akomodację Johnson & Johnson Consumer w Warszawie.
- Inwestycja Johnson & Johnson dowodzi, że innowacyjne projekty o strategicznym znaczeniu można z sukcesem realizować w Polsce. Mamy bardzo dobrze wykształconych ludzi, którym chce się pracować i tworzyć wartość dodaną dla polskiej gospodarki - powiedział Tomasz Pisula, prezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu. Jak zauważył, sektor nowoczesnych usług (BSS) zatrudnia 280 tys. osób, a ponad 36 tys. pracuje w centrach o charakterze badawczo-rozwojowym.
CoBIC będzie współdzielił przestrzeń z innymi zespołami zatrudnionymi w Johnson & Johnson (m.in. z firmy Janssen i działów sprzętu medycznego). Docelowo w CoBIC zatrudnienie znajdzie 90 osób.