Czy podczas Euro było bezpiecznie? Zakończenie kampanii SafeGames 2012 Polska
Redaktor: Aleksandra Lang
Data: 05.07.2012
Źródło: Społeczny Komitet ds. AIDS, AL
Działy:
Poinformowano nas
Aktualności
Mistrzostwa Europy w piłce nożnej dobiegły końca, a wraz z nimi kampania społeczna SafeGames 2012. „Świętuj bezpiecznie, świętuj odpowiedzialnie” – pod takim hasłem odbywał się projekt realizowany w trakcie Euro 2012 przez Społeczny Komitet ds. AIDS pod patronatem Krajowego Centrum ds. AIDS i we współpracy z Krajowym Biurem ds. Przeciwdziałania Narkomanii, Głównym Inspektorem Sanitarnym, Urzędem Miasta Stołecznego Warszawy oraz dwudziestoma organizacjami pozarządowymi z całej Polski.
„Projekt SafeGames, towarzysząc od dziesięciu lat imprezom sportowym na całym świecie, oddał w nasze ręce swoje doświadczenie w prowadzeniu działań profilaktycznych. Polskie instytucje i organizacje pozarządowe działające w różnych obszarach zdrowia publicznego, na czas wielkiego święta piłki nożnej (…) podzieliły się tym, na czym znają się najlepiej. Wspierając się nawzajem, zapewniły nam i naszym gościom z całej Europy dostęp do szybkiej informacji, jak uniknąć skutków niebezpiecznych zachowań. Efekty będą widoczne dopiero po zakończeniu EURO 2012” – podsumowuje wspólne przedsięwzięcie Anna Marzec- Bogusławska, dyrektor Krajowego Centrum ds. AIDS
Niewątpliwie o efektach kampanii świadczyć będzie m.in. liczba osób odwiedzających Punkty Konsultacyjno- Diagnostyczne, do czego zachęcali wolontariusze i przedstawiciele organizacji biorących udział w projekcie. W punktach, które znajdują się na terenie całej Polski, można bezpłatnie i anonimowo wykonać test w kierunku wykrycia przeciwciał HIV. Jest to jedyna skuteczna i pewna metoda sprawdzenia, czy nie jest się zakażonym, a co za tym idzie przeciwdziałania rozprzestrzenianiu się wirusa. Test najlepiej wykonać po upływie trzech miesięcy od ryzykownego kontaktu.
Wolontariusze kampanii, poza materiałami edukacyjnymi, rozdawali kibicom prezerwatywy, do których używania zachęcał m.in. Superbohater – Kapitan Kondom – biorący udział w działaniach ulicznych. „Odbiorcy naszych działań okazali się być ludźmi bardzo otwartymi, z dużym poczuciem humoru i chęcią do dyskusji. Efekty przerosły nasze najśmielsze oczekiwania! Rozdaliśmy wszystkie przygotowane na tę okazję ulotki, prezerwatywy i gadżety związane z bezpieczeństwem podczas ryzykownych sytuacji” – informuje Katarzyna Fusiek, koordynator kampanii.
Taka postawa kibiców jest niewątpliwie powodem do radości. Cieszy zwłaszcza akceptacja prezerwatyw – jedynego, dającego niemal 100-procentową skuteczność, środka zapobiegania zakażeniom HIV w drodze kontaktów seksualnych. Warto o tym pamiętać i dokładać wszelkich starań, aby podczas imprez masowych dostarczać uczestnikom niezbędną ich liczbę.
„SafeGames sprawdził się na wielu płaszczyznach. Przede wszystkim został fantastycznie przyjęty przez odbiorców, zarówno z zagranicy jak i polskich. To pokazuje, że formuła informowania o zagrożeniach związanych z seksem, alkoholem i narkotykami w sposób życzliwy, interaktywny i bez zadęcia sprawdza się i warto ją wykorzystać w przyszłości. Po drugie, rewelacyjnie sprawdza się model działań profilaktycznych w oparciu o mobilizację społeczeństwa obywatelskiego. Warte podkreślenia jest duże zaangażowanie wolontariuszy i organizacji pozarządowych z całej Polski, z entuzjazmem poświęcających swój czas i energię” – dodaje Tomasz Małkuszewski, przewodniczący Społecznego Komitetu ds. AIDS, szef projektu.
„SafeGames, jako międzynarodowa inicjatywa obejmująca promowanie bezpiecznych zachowań seksualnych, przeciwdziałanie przemocy oraz ograniczenie skutków używania substancji psychoaktywnych (…) była niezwykle cennym przedsięwzięciem. Kampania społeczna w ramach tego projektu pokazała, że można bawić się bezpiecznie i odpowiedzialnie” – podsumowuje Joanna Skowron, dyrektor Departamentu Promocji Zdrowia, Biostatystyki i Analiz w Głównym Inspektoracie Sanitarnym.
Wszystko wskazuje na to, że Euro 2012 przejdzie do historii jako wydarzenie zakończone sukcesem – nie tylko ze względu na to, co działo się na stadionach, ale w bardzo dużej mierze ze względu na działania, które miały miejsce poza nimi.
ZAPRASZAMY DO OBEJRZENIA FOTORELACJI NA STRONACH:
http://www.facebook.com/safegames/photos
http://skaids.org/pl/news/2012/06/warszawscy-wolontariusze-safe-games-fotorelacja
Niewątpliwie o efektach kampanii świadczyć będzie m.in. liczba osób odwiedzających Punkty Konsultacyjno- Diagnostyczne, do czego zachęcali wolontariusze i przedstawiciele organizacji biorących udział w projekcie. W punktach, które znajdują się na terenie całej Polski, można bezpłatnie i anonimowo wykonać test w kierunku wykrycia przeciwciał HIV. Jest to jedyna skuteczna i pewna metoda sprawdzenia, czy nie jest się zakażonym, a co za tym idzie przeciwdziałania rozprzestrzenianiu się wirusa. Test najlepiej wykonać po upływie trzech miesięcy od ryzykownego kontaktu.
Wolontariusze kampanii, poza materiałami edukacyjnymi, rozdawali kibicom prezerwatywy, do których używania zachęcał m.in. Superbohater – Kapitan Kondom – biorący udział w działaniach ulicznych. „Odbiorcy naszych działań okazali się być ludźmi bardzo otwartymi, z dużym poczuciem humoru i chęcią do dyskusji. Efekty przerosły nasze najśmielsze oczekiwania! Rozdaliśmy wszystkie przygotowane na tę okazję ulotki, prezerwatywy i gadżety związane z bezpieczeństwem podczas ryzykownych sytuacji” – informuje Katarzyna Fusiek, koordynator kampanii.
Taka postawa kibiców jest niewątpliwie powodem do radości. Cieszy zwłaszcza akceptacja prezerwatyw – jedynego, dającego niemal 100-procentową skuteczność, środka zapobiegania zakażeniom HIV w drodze kontaktów seksualnych. Warto o tym pamiętać i dokładać wszelkich starań, aby podczas imprez masowych dostarczać uczestnikom niezbędną ich liczbę.
„SafeGames sprawdził się na wielu płaszczyznach. Przede wszystkim został fantastycznie przyjęty przez odbiorców, zarówno z zagranicy jak i polskich. To pokazuje, że formuła informowania o zagrożeniach związanych z seksem, alkoholem i narkotykami w sposób życzliwy, interaktywny i bez zadęcia sprawdza się i warto ją wykorzystać w przyszłości. Po drugie, rewelacyjnie sprawdza się model działań profilaktycznych w oparciu o mobilizację społeczeństwa obywatelskiego. Warte podkreślenia jest duże zaangażowanie wolontariuszy i organizacji pozarządowych z całej Polski, z entuzjazmem poświęcających swój czas i energię” – dodaje Tomasz Małkuszewski, przewodniczący Społecznego Komitetu ds. AIDS, szef projektu.
„SafeGames, jako międzynarodowa inicjatywa obejmująca promowanie bezpiecznych zachowań seksualnych, przeciwdziałanie przemocy oraz ograniczenie skutków używania substancji psychoaktywnych (…) była niezwykle cennym przedsięwzięciem. Kampania społeczna w ramach tego projektu pokazała, że można bawić się bezpiecznie i odpowiedzialnie” – podsumowuje Joanna Skowron, dyrektor Departamentu Promocji Zdrowia, Biostatystyki i Analiz w Głównym Inspektoracie Sanitarnym.
Wszystko wskazuje na to, że Euro 2012 przejdzie do historii jako wydarzenie zakończone sukcesem – nie tylko ze względu na to, co działo się na stadionach, ale w bardzo dużej mierze ze względu na działania, które miały miejsce poza nimi.
ZAPRASZAMY DO OBEJRZENIA FOTORELACJI NA STRONACH:
http://www.facebook.com/safegames/photos
http://skaids.org/pl/news/2012/06/warszawscy-wolontariusze-safe-games-fotorelacja