Szymon Czerwiński

Edukacyjna patologia ►

Udostępnij:
– Mamy jedną wielką patologię, jeśli chodzi o kształcenie lekarzy. Wszystko przez byłego ministra edukacji i nauki Przemysława Czarnka, który przyznawał uprawnienia do nauczania każdej szkole o to zabiegającej. Musimy zrobić z tym porządek – stwierdził wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego Marek Gzik, uczestniczący w Priorytetach 2024.
Były minister edukacji i nauki Przemysław Czarnek poluzował wymagania dla uczelni – większość z tych, które ostatnio utworzyły kierunki lekarskie, nie ma odpowiedniej infrastruktury, część organizuje wyjazdy do prosektoriów oddalonych o setki kilometrów, a inne korzystają z anatomii wirtualnej.

O tym rozmawiano podczas Priorytetów w Ochronie Zdrowia 2024 w sesji „Nowe szkoły – kontynuacja czy weryfikacja?”.

Wnioski?

„Prawie” szkoły kształcące lekarzy powinny zostać zlikwidowane, a ich studenci muszą trafić do dobrych uczelni i przejść weryfikacje. Wątpliwości w tej sprawie nie ma nikt – ani samorząd lekarski, ani rezydenci, ani dydaktycy uniwersyteccy, ani pracodawcy, ani przedstawiciele Ministerstwa Zdrowia.

Co więcej – po panelu w podobnym tonie wypowiedział się także uczestniczący w konferencji wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego Marek Gzik.

– Mamy jedną wielką patologię, jeśli chodzi o kształcenie lekarzy. Wszystko przez byłego ministra edukacji i nauki Przemysława Czarnka, który przyznawał uprawnienia do nauczania każdej szkole o to zabiegającej. Musimy zrobić z tym porządek – stwierdził.

Co miał na myśli?

– Szkołom wyższym, które nie spełniają odpowiednich warunków, będą odbierane uprawnienia do edukowania lekarzy, zaś kształcącym się na nich studentom zostaną zaproponowane studia na innych, renomowanych uczelniach – zapowiedział wiceminister, podkreślając, że „jakość kształcenia jest ważna, zwłaszcza w przypadku lekarzy powinna być ona priorytetem”.

– Pani minister, oddaję się do dyspozycji – zwrócił się wiceminister Gzik do biorącej udział w sesji szefowej resortu zdrowia Izabeli Leszczyny.

Wypowiedź wiceministra do obejrzenia poniżej.
Więcej o sesji w newsie: „Nowe szkoły – kontynuacja czy weryfikacja?”.

 
© 2024 Termedia Sp. z o.o. All rights reserved.
Developed by Bentus.