GlaxoSmithKline powtórnie liderem „Rankingu Odpowiedzialnych Firm 2012”
Redaktor: Andrzej Kordas
Data: 30.04.2012
Źródło: GSK
Działy:
Poinformowano nas
Aktualności
Firma GSK zajęła 1. miejsce wśród firm sektora farmaceutycznego i medycznego „Rankingu odpowiedzialnych firm 2012” Dziennika Gazety Prawnej, Centrum Etyki Biznesu Akademii Leona Koźmińskiego oraz PwC, pod patronatem Forum Odpowiedzialnego Biznesu. W ogólnym zestawieniu największych przedsiębiorstw w Polsce GSK została uhonorowana 5. lokatą.
Grupa Kapitałowa GlaxoSmithKline drugi rok z rzędu uplasowała się na najwyższej pozycji wśród przedsiębiorstw z sektora medyczno-farmaceutycznego. Znalazła się także w czołowej piątce najbardziej odpowiedzialnych polskich przedsiębiorstw wszystkich branż w Polsce. GSK jest jedną z nielicznych firm, które biorą udział w tej inicjatywie od sześciu lat, czyli od początku jego istnienia, z roku na rok odnotowując awans w rankingu. Jest to wynikiem podejmowania ciągłych starań aby coraz lepiej odpowiadać na oczekiwania swojego otoczenia co do odpowiedzialnego sposobu prowadzenia swojej działalności. W ubiegłym roku GlaxoSmithKline opublikowała pierwszy raport społeczny innowacyjnej firmy farmaceutycznej na polskim rynku. Publikacja otrzymała wyróżnienie za Najlepszy Debiut w konkursie „Raporty Społeczne 2011”.
– Utrzymanie tak wysokiej lokaty w Rankingu Odpowiedzialnych Firm ma dla nas ogromne znaczenie, ponieważ odpowiedzialność stanowi kluczową wartość dla naszej firmy. Odpowiedzialne postępowanie jest niezbędne, aby budować zaufanie społeczne do naszych działań oraz produktów. Wierzę, że zaufanie przekłada się na dialog. Dialog umożliwia poznanie potrzeb, a to z kolei daje możliwość tworzenia rozwiązań w leczeniu, które te potrzeby zaspokajają – powiedział Jerzy Toczyski, Prezes GlaxoSmithKline w Polsce.
- Firma farmaceutyczna, z racji funkcjonowania w sferze ludzkiego życia i zdrowia, podlega szczególnym wymaganiom społecznym dotyczącym sposobu, w jaki prowadzi swoją działalność. Staramy się odpowiadać na te oczekiwania poprzez transparentne prezentowanie sposobu, w jaki działamy, wykazując się etyką w relacjach i marketingu oraz, oprócz dbania o bezpieczeństwo i skuteczność oferowanych produktów, dostarczać wartości dodanej na przykład w postaci programów profilaktyki zdrowotnej. Zdecydowana większość podejmowanych przez nas działań ma charakter długofalowy i wynika ze strategii opracowanej na podstawie oczekiwań naszego otoczenia. – komentuje Justyna Czarnoba, Menedżer Komunikacji Korporacyjnej i Społecznej Odpowiedzialności Biznesu w GlaxoSmithKline.
O Rankingu Odpowiedzialnych Firm
Ranking Odpowiedzialnych Firm to zestawienie największych spółek w Polsce ocenianych pod kątem jakości zarządzania społeczną odpowiedzialnością biznesu (CSR).
Ranking publikowany jest przez Dziennik Gazetę Prawną pod patronatem Forum Odpowiedzialnego Biznesu, a tworzony przez Bolesława Roka z Centrum Etyki Biznesu Akademii Leona Koźmińskiego i weryfikowany przez PwC. Pierwsza wersja Rankingu była opracowywana we współpracy z Prof. Witoldem Orłowskim (PwC) i Prof. Wojciechem Gasparskim (Centrum Etyki Biznesu ALK).
Ankieta rozsyłana do firm jest modyfikowana corocznie, z uwzględnieniem zmian zachodzących na rynku, zwiększania się ilości firm z poszczególnych branż zaawansowanych w proces wdrażania rozwiązań z zakresu odpowiedzialności biznesu, a także uwag i sugestii wyrażanych przez uczestników poprzednich edycji Rankingu. Poszczególnym odpowiedziom przypisana jest odpowiednia liczba punktów, w zależności od wagi pytania. W każdym obszarze można zdobyć maksymalnie 100 punktów, co oznacza również, że waga przypisana poszczególnym obszarom jest jednakowa.
W procesie weryfikacji prawidłowości uzyskanych odpowiedzi oraz ustalania wyników Rankingu uczestniczy firma PwC. Przesłanie wypełnionej ankiety jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na przeprowadzenie weryfikacji przedstawionych danych, np. sprawdzenie dokumentów, spotkania z osobami odpowiedzialnymi za wybrane obszary – z udziałem przedstawicieli firmy PwC.
– Utrzymanie tak wysokiej lokaty w Rankingu Odpowiedzialnych Firm ma dla nas ogromne znaczenie, ponieważ odpowiedzialność stanowi kluczową wartość dla naszej firmy. Odpowiedzialne postępowanie jest niezbędne, aby budować zaufanie społeczne do naszych działań oraz produktów. Wierzę, że zaufanie przekłada się na dialog. Dialog umożliwia poznanie potrzeb, a to z kolei daje możliwość tworzenia rozwiązań w leczeniu, które te potrzeby zaspokajają – powiedział Jerzy Toczyski, Prezes GlaxoSmithKline w Polsce.
- Firma farmaceutyczna, z racji funkcjonowania w sferze ludzkiego życia i zdrowia, podlega szczególnym wymaganiom społecznym dotyczącym sposobu, w jaki prowadzi swoją działalność. Staramy się odpowiadać na te oczekiwania poprzez transparentne prezentowanie sposobu, w jaki działamy, wykazując się etyką w relacjach i marketingu oraz, oprócz dbania o bezpieczeństwo i skuteczność oferowanych produktów, dostarczać wartości dodanej na przykład w postaci programów profilaktyki zdrowotnej. Zdecydowana większość podejmowanych przez nas działań ma charakter długofalowy i wynika ze strategii opracowanej na podstawie oczekiwań naszego otoczenia. – komentuje Justyna Czarnoba, Menedżer Komunikacji Korporacyjnej i Społecznej Odpowiedzialności Biznesu w GlaxoSmithKline.
O Rankingu Odpowiedzialnych Firm
Ranking Odpowiedzialnych Firm to zestawienie największych spółek w Polsce ocenianych pod kątem jakości zarządzania społeczną odpowiedzialnością biznesu (CSR).
Ranking publikowany jest przez Dziennik Gazetę Prawną pod patronatem Forum Odpowiedzialnego Biznesu, a tworzony przez Bolesława Roka z Centrum Etyki Biznesu Akademii Leona Koźmińskiego i weryfikowany przez PwC. Pierwsza wersja Rankingu była opracowywana we współpracy z Prof. Witoldem Orłowskim (PwC) i Prof. Wojciechem Gasparskim (Centrum Etyki Biznesu ALK).
Ankieta rozsyłana do firm jest modyfikowana corocznie, z uwzględnieniem zmian zachodzących na rynku, zwiększania się ilości firm z poszczególnych branż zaawansowanych w proces wdrażania rozwiązań z zakresu odpowiedzialności biznesu, a także uwag i sugestii wyrażanych przez uczestników poprzednich edycji Rankingu. Poszczególnym odpowiedziom przypisana jest odpowiednia liczba punktów, w zależności od wagi pytania. W każdym obszarze można zdobyć maksymalnie 100 punktów, co oznacza również, że waga przypisana poszczególnym obszarom jest jednakowa.
W procesie weryfikacji prawidłowości uzyskanych odpowiedzi oraz ustalania wyników Rankingu uczestniczy firma PwC. Przesłanie wypełnionej ankiety jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na przeprowadzenie weryfikacji przedstawionych danych, np. sprawdzenie dokumentów, spotkania z osobami odpowiedzialnymi za wybrane obszary – z udziałem przedstawicieli firmy PwC.