Nawet kryzys można przekuć w sukces

Udostępnij:
- Doda i Nergal zrobili więcej dla uświadomienia Polakom potrzeby oddawania szpiku niż wszystkie kampanie społeczne i apele profesorów medycyny – stwierdzili zgodnie uczestnicy I Forum Marketingu i PR w ochronie zdrowia, które w piątek zakończyło się w Warszawie.
- Ten przykład dobitnie też pokazuje, że nawet ze złej wiadomości, jaką niewątpliwie jest informacja o chorobie Adama Darskiego, można wykorzystać do tego, by zwrócić uwagę na problem – wyjaśniał Jakub Gołąb, były rzecznik prasowy Ministerstwa Zdrowia, dziś ekspert Health Project Management.

Innym przykładem była historia Tomka leczonego w Centrum Zdrowia Dziecka po zatruciu grzybami. Przypomnijmy krótko, że stan chłopca był tak ciężki, że potrzebny był przeszczep wątroby. Nie dość, że udało się szybko znaleźć organ to jeszcze dzięki działaniom Pawła Trzcińskiego, rzecznika prasowego CZD zapobiegnięto sytuacji „okupowania” placówki przez dziennikarzy.

- Prawie codzienne konferencje prasowe w których uczestniczyli lekarze zajmujący się Tomkiem sprawiły, że informacje były przekazywane na bieżąco, opinia publiczna mogła śledzić losy chłopca, ale nie paraliżowało to pracy Centrum i nie było sytuacji, że dziennikarze przebierali się np. za sprzątaczki by z ukrycia zrobić zdjęcia Tomkowi, co zdarzało się wcześniej – tłumaczyła Ewelina Nazarko-Ludwiczak, ekspert w dziedzinie PR placówek medycznych.

Sytuacje kryzysowe w ochronie zdrowia to jeden z tematów Forum, który wśród uczestników zbudził największe emocje. Nic dziwnego – w końcu media częściej skupiają się na przekazaniu złych informacji i „straszeniu” pacjentów niż donoszeniu o sukcesach.

- Podstawową zasadą jest to, że organizacja musi mówić jednym głosem – podkreślała Nazarko-Ludwiczak. – Najlepiej jeśli wyznaczy się jednego lekarza, profesora, który jako ekspert wyjaśni dziennikarzom zaistniałą sytuację.

Prelegenci, wśród których znaleźli się m.in. Dorota Karkowska z Katedry Prawa Ubezpieczeń Społecznych Uniwersytetu Łódzkiego, Tomasz Korkosz z Naczelnej Izby Lekarskiej, Dorota Cholewicka z Naczelnej Izby Pielęgniarek i Położnych i Urszula Jaworska, podkreślali, że w sytuacji kryzysowej najgorszą rzeczą jest schowanie głowy w piasek i nieudzielanie informacji.

- Nie mniej ważna jest także komunikacja wewnątrz organizacji – dodaje Gołąb. – Nie można dopuszczać do sytuacji, że pracownicy np. z „Super Expressu” dowiedzą się o zadłużeniu szpital i planowanych zwolnieniach.

I Forum Marketingi i PR to spotkanie specjalistów oraz praktyków na co dzień odpowiedzialnych za wzmacnianie relacji z pacjentem, komunikację z otoczeniem lokalnym, mediami oraz budowanie pozytywnego wizerunku. 70 uczestników z całej Polski próbowało znaleźć odpowiedź na pytania: czego oczekują polscy pacjenci od placówki medycznej i personelu, jak krok po kroku stworzyć komórkę ds. public relations w publicznej i niepublicznej ochronie zdrowia, jak osiągnąć pozycję lidera jakości.

Zainteresowanie tymi tematami okazało się tak duże, że z pewnością za rok odbędzie się kolejne Forum Marketingu i PR.
 
© 2024 Termedia Sp. z o.o. All rights reserved.
Developed by Bentus.