Pacjent najchętniej umawiałby się do lekarzy za pośrednictwem internetu
Redaktor: Krystian Lurka
Data: 06.09.2018
Źródło: KL, Businessinsider
Tagi: | Ewa Borek, Piotr Warczyński |
Lekarze i pacjenci mogą korzystać z e-zwolnień. Kolejnym krokiem będzie wprowadzenie e-dokumentacji, która ma obowiązywać od 1 stycznia 2019 roku. Okazuje się jednak, że wymagania pacjentów są znacznie większe. Oczekują możliwości internetowego wyszukiwania świadczeniodawców czy odbierania wyników badań.
- Wyniki badań ankietowych przeprowadzonych przez organizację wyraźnie wskazują, że Polacy najchętniej umawialiby się do lekarzy za pośrednictwem internetu. Niewiele osób, którym daje się do wyboru kilka możliwości, deklaruje chęć stania po numerek do lekarza w upokarzającej, porannej kolejce - przyznaje Ewa Borek, prezes Fundacji My Pacjenci, w rozmowie z "Businessinsider".
- Pacjenci oczekują możliwości internetowego wyszukiwania świadczeniodawców, odbierania wyników badań, czy w końcu wglądu do dokumentacji medycznej – tłumaczy Borek. Wtóruje jej Piotr Mieczkowski z fundacji Digital Poland. – Nie bez powodu jednym z lepszych polskich startupów, który osiągnął międzynarodowy sukces, jest serwis do umawiania wizyt lekarskich "Znany Lekarz". Pozwala on znaleźć lekarza, sprawdzić opinie o nim i umówić się na wizytę przez internet – dodaje.
W ocenie Ewy Borek w Polsce standard związany z obsługą informatyczną pacjentów wyznaczyli już świadczeniodawcy prywatni. – Dlatego też świadczeniodawcom publicznym nie pozostaje nic innego jak inspirowanie się i wdrażanie dobrych wzorców. Mam również przeczucie, że rozwiązania wymyślone 10 lat temu – mam tu na myśli platformę P1 – które mają wejść w pełni do użytku za kolejne 10 lat – mogą okazać się nietrafione – mówi Ewa Borek.
- Pacjenci oczekują możliwości internetowego wyszukiwania świadczeniodawców, odbierania wyników badań, czy w końcu wglądu do dokumentacji medycznej – tłumaczy Borek. Wtóruje jej Piotr Mieczkowski z fundacji Digital Poland. – Nie bez powodu jednym z lepszych polskich startupów, który osiągnął międzynarodowy sukces, jest serwis do umawiania wizyt lekarskich "Znany Lekarz". Pozwala on znaleźć lekarza, sprawdzić opinie o nim i umówić się na wizytę przez internet – dodaje.
W ocenie Ewy Borek w Polsce standard związany z obsługą informatyczną pacjentów wyznaczyli już świadczeniodawcy prywatni. – Dlatego też świadczeniodawcom publicznym nie pozostaje nic innego jak inspirowanie się i wdrażanie dobrych wzorców. Mam również przeczucie, że rozwiązania wymyślone 10 lat temu – mam tu na myśli platformę P1 – które mają wejść w pełni do użytku za kolejne 10 lat – mogą okazać się nietrafione – mówi Ewa Borek.