Pierwszy w Polsce raport CLM - postawy lekarzy, menedżerów, przedstawicieli medycznych
Redaktor: Aleksandra Lang
Data: 04.07.2012
Źródło: Active Pharma, AL
Działy:
Poinformowano nas
Aktualności
Fakt, że systemy Closed Loop Marketing (CLM) są coraz powszechniej stosowane w branży farmaceutycznej nikogo już raczej nie zaskakuje. Active Pharma postanowiła sprawdzić, jak rozwiązania oparte o to narzędzie są postrzegane przez trzy najważniejsze grupy odbiorców – menedżerów, przedstawicieli medycznych oraz lekarzy.
Badanie przeprowadzono na grupie 513 lekarzy oraz niespełna 100 osobowej grupie przedstawicieli medycznych i menedżerów. Na podstawie zebranych danych powstał raport, który potwierdził przypuszczenia Active Pharma na temat wartości, jakie wnosi do pracy przedstawicieli medycznych system CLM.
Aż 86% ankietowanych lekarzy potwierdziło, iż ta forma wizyty pozwala znacznie lepiej zapamiętać przekazywane przez przedstawiciela informacje.
93% przedstawicieli stwierdziło, że forma prezentacji, jaką wymusza stosowanie rozwiązań CLM, wymaga znacznie lepszego przygotowania do wizyty niż forma klasyczna - ulotka. Dzięki temu jakość wizyty znacząco wzrasta, a przedstawiciel jest traktowany przez lekarza jako partner. Badanie dowiodło również, iż większość menedżerów zauważa znaczne oszczędności związane z przejściem z klasycznych działań opartych na dystrybucji ulotek na działania interaktywne, wykorzystujące spersonalizowane prezentacje na urządzeniach przenośnych.
Pośrednią korzyścią wdrażania systemu CLM okazała się niezwykle silna integracja przedstawicieli medycznych z menedżerami odpowiedzialnymi za projekt. Dzięki zaangażowaniu obu grup w proces przygotowania odpowiedniej prezentacji, przedstawiciele chętniej wykorzystywali w swojej pracy otrzymane narzędzie.
Aż 86% ankietowanych lekarzy potwierdziło, iż ta forma wizyty pozwala znacznie lepiej zapamiętać przekazywane przez przedstawiciela informacje.
93% przedstawicieli stwierdziło, że forma prezentacji, jaką wymusza stosowanie rozwiązań CLM, wymaga znacznie lepszego przygotowania do wizyty niż forma klasyczna - ulotka. Dzięki temu jakość wizyty znacząco wzrasta, a przedstawiciel jest traktowany przez lekarza jako partner. Badanie dowiodło również, iż większość menedżerów zauważa znaczne oszczędności związane z przejściem z klasycznych działań opartych na dystrybucji ulotek na działania interaktywne, wykorzystujące spersonalizowane prezentacje na urządzeniach przenośnych.
Pośrednią korzyścią wdrażania systemu CLM okazała się niezwykle silna integracja przedstawicieli medycznych z menedżerami odpowiedzialnymi za projekt. Dzięki zaangażowaniu obu grup w proces przygotowania odpowiedniej prezentacji, przedstawiciele chętniej wykorzystywali w swojej pracy otrzymane narzędzie.