UOKiK: Stawiamy na edukację i rzetelność reklam suplementów diety
Redaktor: Tomasz Kotliński
Data: 14.01.2016
Źródło: TK, uokik.gov.pl
13 stycznia w Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów odbyło się spotkanie 18 instytucji publicznych i stowarzyszeń branżowych. Dyskutowano o rynku suplementów diety w Polsce
Postulowano zwiększenie rzetelności reklam suplementów diety. Zauważono potrzebę edukacji konsumentów i sprzedawców, walkę z szarą strefą. Celowe tematyczne spotkania będą odbywały się raz na kwartał. Zaproszeni goście podkreślali kwestię nowej samoregulacji branży w zakresie lepszego prezentowania reklam suplementów diety, edukacji konsumentów i sprzedawców.
Aż 18 przedstawicieli instytucji publicznych, organizacji branżowych i konsumenckich dyskutowało nad problemami ochrony konsumentów dotyczącej suplementów diety w tym reklam i rzetelności przekazu reklamowego.
Warto przypomnieć, że w listopadzie 12 instytucji przygotowało wspólną akcję dotyczącą suplementów diety. Celem akcji było usystematyzowanie wiedzy o właściwościach suplementów i zwrócenie uwagi na rzetelność reklam.
Akcja informacyjna na rzecz ochrony konsumentów jest prowadzona na szeroką skalę, biorą w niej udział: Główny Inspektorat Farmaceutyczny, Główny Inspektorat Sanitarny, Ministerstwo Finansów, Ministerstwo Zdrowia, Instytut Żywności i Żywienia, Narodowy Instytut Leków, Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego – Państwowy Zakład Higieny, Rada Reklamy, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Urząd Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych, Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich.
Aż 18 przedstawicieli instytucji publicznych, organizacji branżowych i konsumenckich dyskutowało nad problemami ochrony konsumentów dotyczącej suplementów diety w tym reklam i rzetelności przekazu reklamowego.
Warto przypomnieć, że w listopadzie 12 instytucji przygotowało wspólną akcję dotyczącą suplementów diety. Celem akcji było usystematyzowanie wiedzy o właściwościach suplementów i zwrócenie uwagi na rzetelność reklam.
Akcja informacyjna na rzecz ochrony konsumentów jest prowadzona na szeroką skalę, biorą w niej udział: Główny Inspektorat Farmaceutyczny, Główny Inspektorat Sanitarny, Ministerstwo Finansów, Ministerstwo Zdrowia, Instytut Żywności i Żywienia, Narodowy Instytut Leków, Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego – Państwowy Zakład Higieny, Rada Reklamy, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Urząd Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych, Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich.