Rzecznik Praw Pacjenta
„Bezpieczeństwo Pacjenta” – nowe czasopismo
Rzecznik Praw Pacjenta wydał czasopismo, które skupia się na zagadnieniach związanych z bezpieczeństwem pacjenta. Pismo ma na celu edukację oraz propagowanie wiedzy na temat ochrony praw pacjenta.
Jak wyjaśnia rzecznik praw pacjenta Bartłomiej Chmielowiec, nowe czasopismo jest rezultatem zaangażowania w ochronę praw pacjentów oraz promocję najwyższych standardów bezpieczeństwa w opiece zdrowotnej.
– Wierzę, że ta platforma edukacyjna będzie nie tylko źródłem wiedzy, lecz także inspiracją do dalszych działań na rzecz poprawy jakości opieki medycznej – podkreśla, dodając, że działania Biura RPP skoncentrowane są na intensyfikacji działań związanych z sygnałami wpływającymi na bezpieczeństwo pacjenta.
– Dostrzegamy nie tylko szkody wyrządzone pacjentowi oraz zdarzenia niepożądane, ale coraz częściej analizowane są zakażenia szpitalne. Rzecznik stale stawia sobie nowe cele i wyzwania w zakresie bezpieczeństwa pacjenta na kolejne lata. Warto zwrócić uwagę na kulturę bezpieczeństwa, jakość udzielanych świadczeń, komunikację z pacjentem oraz zaufanie do systemu i budowę narzędzi do rejestracji – podkreślono na stronie internetowej Biura RPP.
W czasopiśmie autorzy publikacji poruszają m.in. tematy błędów i bezpieczeństwa w opiece zdrowotnej w przypadkach nagłych, rzucając światło na aspekty związane z zarządzaniem, prawem oraz nauką o zdrowiu, a także skupiają się na ocenie kultury bezpieczeństwa pacjentów, przymusie bezpośrednim wobec pacjenta agresywnego, statusie prawnym małoletnich dawców oraz roli telemedycyny w kardiologii.
Czasopismo jest dostępne w formie internetowej, zapewniając łatwy dostęp do wiedzy dla szerokiego grona czytelników. Artykuły są publikowane dwujęzycznie – w języku angielskim i polskim, co pozwoli na dotarcie z przekazem nie tylko do krajowej, ale również międzynarodowej społeczności naukowej i medycznej.
– Wierzę, że ta platforma edukacyjna będzie nie tylko źródłem wiedzy, lecz także inspiracją do dalszych działań na rzecz poprawy jakości opieki medycznej – podkreśla, dodając, że działania Biura RPP skoncentrowane są na intensyfikacji działań związanych z sygnałami wpływającymi na bezpieczeństwo pacjenta.
– Dostrzegamy nie tylko szkody wyrządzone pacjentowi oraz zdarzenia niepożądane, ale coraz częściej analizowane są zakażenia szpitalne. Rzecznik stale stawia sobie nowe cele i wyzwania w zakresie bezpieczeństwa pacjenta na kolejne lata. Warto zwrócić uwagę na kulturę bezpieczeństwa, jakość udzielanych świadczeń, komunikację z pacjentem oraz zaufanie do systemu i budowę narzędzi do rejestracji – podkreślono na stronie internetowej Biura RPP.
W czasopiśmie autorzy publikacji poruszają m.in. tematy błędów i bezpieczeństwa w opiece zdrowotnej w przypadkach nagłych, rzucając światło na aspekty związane z zarządzaniem, prawem oraz nauką o zdrowiu, a także skupiają się na ocenie kultury bezpieczeństwa pacjentów, przymusie bezpośrednim wobec pacjenta agresywnego, statusie prawnym małoletnich dawców oraz roli telemedycyny w kardiologii.
Czasopismo jest dostępne w formie internetowej, zapewniając łatwy dostęp do wiedzy dla szerokiego grona czytelników. Artykuły są publikowane dwujęzycznie – w języku angielskim i polskim, co pozwoli na dotarcie z przekazem nie tylko do krajowej, ale również międzynarodowej społeczności naukowej i medycznej.