Jak przeprowadzić wybory odpowiedniej reprezentacji polskich pacjentów?
Redaktor: Bartłomiej Leśniewski
Data: 06.10.2016
Źródło: BL
- Głos pacjenta powinien być mocniej słyszany i brany pod uwagę – z tym w Polsce zgadzają się wszyscy. Tylko jakim trybem przeprowadzić dobór odpowiedniej reprezentacji pacjentów – zastanawia się Agnieszka Szpara.
Agnieszka Szpara, prezes Affidei, udzieliła wywiadu „Menedżerowi Zdrowia”. Rozmowa toczyła się podczas kongresu, którego jednym z tematów wiodących były prawa pacjenta w Polsce. Dlatego też prócz diagnostyki, czym na co dzień zajmuje się Affidea, dotyczyła obecności pacjentów w procesach decyzyjnych. Ale jakim trybem wybrać odpowiednią reprezentację pacjentów?
- W Polsce działa szereg stowarzyszeń, których trzonem są pacjenci mający wcześniej mieli problem zdrowotny, z którym nie radził sobie nasz system – zauważała Agnieszka Szpara.
To solidna baza kadrowa, na której opierają się nasze organizacje pacjenckie. Jak ją poszerzyć?
- Rozmawialiśmy o wielu rozwiązaniach. Jednych z nich jest brytyjskie, w których reprezentacja pacjentów dobierana spośród organizacji społecznych i zawodowych reprezentujących różne grupy Brytyjczyków – mówiła Szpara.
Obejrzyj rozmowę z Agnieszką Szparą
- W Polsce działa szereg stowarzyszeń, których trzonem są pacjenci mający wcześniej mieli problem zdrowotny, z którym nie radził sobie nasz system – zauważała Agnieszka Szpara.
To solidna baza kadrowa, na której opierają się nasze organizacje pacjenckie. Jak ją poszerzyć?
- Rozmawialiśmy o wielu rozwiązaniach. Jednych z nich jest brytyjskie, w których reprezentacja pacjentów dobierana spośród organizacji społecznych i zawodowych reprezentujących różne grupy Brytyjczyków – mówiła Szpara.
Obejrzyj rozmowę z Agnieszką Szparą
Agnieszka Szpara from Termedia Videos on Vimeo.