Kampania „HELP- dla życia bez tytoniu” przekonała młodych Europejczyków, że pomoc w problemie tytoniowym jest na wyciągnięcie ręki.
Redaktor: Bartłomiej Leśniewski
Data: 03.11.2010
Działy:
Poinformowano nas
Aktualności
15 listopada dobiegnie końca trwająca od 2005 roku kampania Komisji Europejskiej „HELP dla życia bez tytoniu”. Po latach intensywnych działań przyszedł czas na podsumowanie efektów, które w tym czasie udało się osiągnąć.
Źródło: Biuro Prasowe „HELP dla życia bez tytoniu”
Kampania „HELP dla życia bez tytoniu” powstała, aby przekonać młodych ludzi, że pomoc w problemie tytoniowym jest dostępna. Zadaniem działań skierowanych do osób w wieku 15 – 35 lat było wsparcie ich w rzucaniu palenia i opieraniu się pokusie zapalenia pierwszego papierosa, a także zwracanie uwagi na problem biernego palenia. Młodzi ludzie byli w centrum kampanii, nie tylko jako jej odbiorcy, ale także współtwórcy. Przedstawiciele organizacji młodzieżowych zasiadali w Komitecie Doradczym HELP i pomagali w realizacji kampanii na wszystkich etapach jej realizacji. Podczas imprez terenowych HELP to oni byli obecni na stosikach i doradzali swoim rówieśnikom, jak stawić czoła problemowi tytoniu. Ponadto, sami uczestnicy imprez mogli dzielić się z innymi wskazówkami, jak walczyć
z tytoniem, które były nagrywane i umieszczane na stronie internetowej kampanii.
Kampania „HELP – dla życia bez tytoniu” byłą realizowana w całej Unii Europejskiej. We wszystkich krajach UE docierała do swoich odbiorców wykorzystując te same narzędzia: stronę internetową, ministerial internetowy pt. HELPERS, e-mail coaching, aplikacje na telefon komórkowy, kampanię reklamową w stacjach telewizyjnych i online oraz akcje terenowe połączone z badaniami poziomu tlenku węgla (czadu) w wydychanym powietrzu.
Z badań wynika, że Europejczycy dziś postrzegają „HELP dla życia bez tytoniu” jako silną markę związaną ze zdrowiem. Aż 43% obywateli Unii Europejskiej pamięta, że zetknęło się
z kampanią. W grupie wiekowej do 25 lat aż 67% respondentów badania efektywności kampanii przypomina sobie, że się z nią zetknęło. Co najważniejsze, aż 90% młodych ludzi, którzy zetknęli się z kampanią, zrozumiało jej przesłanie. Ponadto, w latach 2005 – 2010 stronę internetową help-eu.com odwiedziło aż 16 milionów osób.
Kampania „HELP dla życia bez tytoniu” powstała, aby przekonać młodych ludzi, że pomoc w problemie tytoniowym jest dostępna. Zadaniem działań skierowanych do osób w wieku 15 – 35 lat było wsparcie ich w rzucaniu palenia i opieraniu się pokusie zapalenia pierwszego papierosa, a także zwracanie uwagi na problem biernego palenia. Młodzi ludzie byli w centrum kampanii, nie tylko jako jej odbiorcy, ale także współtwórcy. Przedstawiciele organizacji młodzieżowych zasiadali w Komitecie Doradczym HELP i pomagali w realizacji kampanii na wszystkich etapach jej realizacji. Podczas imprez terenowych HELP to oni byli obecni na stosikach i doradzali swoim rówieśnikom, jak stawić czoła problemowi tytoniu. Ponadto, sami uczestnicy imprez mogli dzielić się z innymi wskazówkami, jak walczyć
z tytoniem, które były nagrywane i umieszczane na stronie internetowej kampanii.
Kampania „HELP – dla życia bez tytoniu” byłą realizowana w całej Unii Europejskiej. We wszystkich krajach UE docierała do swoich odbiorców wykorzystując te same narzędzia: stronę internetową, ministerial internetowy pt. HELPERS, e-mail coaching, aplikacje na telefon komórkowy, kampanię reklamową w stacjach telewizyjnych i online oraz akcje terenowe połączone z badaniami poziomu tlenku węgla (czadu) w wydychanym powietrzu.
Z badań wynika, że Europejczycy dziś postrzegają „HELP dla życia bez tytoniu” jako silną markę związaną ze zdrowiem. Aż 43% obywateli Unii Europejskiej pamięta, że zetknęło się
z kampanią. W grupie wiekowej do 25 lat aż 67% respondentów badania efektywności kampanii przypomina sobie, że się z nią zetknęło. Co najważniejsze, aż 90% młodych ludzi, którzy zetknęli się z kampanią, zrozumiało jej przesłanie. Ponadto, w latach 2005 – 2010 stronę internetową help-eu.com odwiedziło aż 16 milionów osób.