Ratujmy małe apteki – program „Zdrowy Wybór”

Udostępnij:
Ruszył program Polskiej Grupy Farmaceutycznej „Zdrowy Wybór”, który jest ogromną szansą dla małych aptek. Nie trzeba należeć do dużej sieci, żeby z niego skorzystać. Program ma na celu pomóc indywidualnym aptekom w osiągnięciu lepszych wyników finansowych.
Na polskim rynku upadają małe apteki, natomiast rośnie pozycja sieci. Placówki sieciowe, 4 000 aptek, dysponują dużą siłą przetargową i nowoczesnym podejściem do biznesu. Już 50 proc. sprzedaży farmaceutyków generowane jest przez sieci.

Rozwój indywidualnych aptek został wyhamowany, tylko w zeszłym roku zamknięto ich blisko 1 000, aż 35 proc. aptekarzy obawia się o swoją przyszłość. Polska Grupa Farmaceutyczna znalazła sposób, by temu zaradzić. Jest nim „Zdrowy Wybór” – program dostosowany do potrzeb małych aptek.

– „Zdrowy Wybór” umożliwi małym rodzinnym aptekom i sieciom o zasięgu regionalnym konkurowanie z największymi sieciami aptek. Zapewni dostęp do szerokiej gamy leków i produktów medycznych oraz solidne wsparcie i biznesową stabilizację. Dzięki innowacyjnym narzędziom pozwoli na lepsze zarządzanie apteką i podniesienie standardów oferowanych usług, pomoże także zwiększyć zyskowność prowadzonej firmy – powiedział Marcin Majchrzak, wiceprezes PGF.

Szczegóły programu:
– „Zdrowy Wybór” to szereg narzędzi marketingowych wspierających sprzedaż, które jednocześnie wychodzą naprzeciw oczekiwaniom pacjentów. „Hit tygodnia” czy „nowości” to tylko przykłady.
– Zarządzanie kategorią daje możliwość dostosowania asortymentu apteki do trendów rynkowych. Celem jest zapewnienie pacjentom łatwiejszego dostępu do leków oraz zwiększenie sprzedaży i wysokości marży apteki.
– Innowacyjna koncepcja e-commerce: pacjent ma łatwy dostęp do wiedzy w ramach różnych grup terapeutycznych, jak również do specjalnych ofert przygotowanych we współpracy z czołowymi producentami.
– Akademia Zdrowy Wybór oferuje niezbędną wiedzę, która pozwoli właścicielom aptek i farmaceutom rozwijać umiejętności sprzedaży i obsługi pacjentów.

Coraz mniej pacjentów, malejąca marża apteczna, straty związane z przeceną leków (sięgające 5 tys. zł), zakaz reklamy, czyli brak możliwości dotarcia do pacjentów - wszystko to sprawia, że indywidualnym aptekarzom coraz trudniej osiągnąć godziwe dochody. Nowy program „Zdrowy Wybór” zapewni małym rodzinnym aptekom możliwość lepszego funkcjonowania. Jest jak koło ratunkowe, które nie pozwala zginąć w oceanie aptek sieciowych.
 
© 2024 Termedia Sp. z o.o. All rights reserved.
Developed by Bentus.